Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fermentacja w miazdze.
Witam wszystkich i proszę o pomoc doświadczonych.

Nastawiłem swoje pierwsze wino wieloowocowe. Chciałbym otrzymać wino słodkie 16%

Skład:
truskawki 1,4 kg
maliny 0,6 kg
porzeczka czerwona 2,0kg
agrest 0,7kg

Cukru dodałem 2,7kg (obliczyłem że owoce mają 0,27kg cukru). Wszystkiego wyszło 12L.
Drożdze Fermivin LS2
Pożywka Browin Kombi 1/3 - na początku do miazgi, po trzech dniach dodałem kolejną 1/3.

Fermentacja odbywa się w miazdze i przebiega elegancko 5 dzień.

Kupiłem dzisiaj cukromierz i po zmierzeniu wyszło mi 5 BLG.

Pytanie teraz do was - czy 5 BLG to nie za mało? Czy nie powinienem jeszcze dosłodzić miazgi?
Jak długo fermentować w miazdze?

Czy zlać już nastaw do butli?
Odpowiedz
Ponieważ sam jestem początkujący to ograniczę się tylko do paru uwag.

Nie bangla mi z takie ilości 12 litrów.
Pierwszy błąd to że Kolega nastawił a nie zapytał najpierw.
Drugi, to imho trzeba było robić z jednego rodzaju owocu pierwszy raz.

Ja bym to wrzucił do bańki i posmakował. Jak zbyt wodniste ( 12l )  wrzucić  więcej dowolnych owoców. pewnie trzeba będzie również dosłodzić.
Odpowiedz
5 BLG to b. dobrze. Celuj w 4-5 BLG na końcu fermentacji - będzie mocne i słodkie. Więc dosładzaj dopiero jak spadnie poniżej 5, np. do 2 - i to dosładzaj małymi partiami.

Czas fermentacji w miazdze - ja bym zrobił 7 - 10 dni.

Co do owoców - szczerze polecam Ci dodatek do tego z 1 kg wiśni. Wiśnia to najlepszy owoc na wino, to Twoje jest trochę rozwodnione, wiśnia pomoże. Pokombinuj, kup albo nazbieraj u kogoś i dosyp. Najlepiej drylowane, ale na ten moment mogą być z pestkami, ale rozgniecione.
Będzie bardzo fajna kombinacja :-)
Odpowiedz
Wiśni dodałem tak z 0,2kg (drylowanych) i garść czereśni. Zapomniałem w zestawieniu. Mało bo niedojrzałe jeszcze.

Myślicie że zbytnio rozwodnione? Wody dałem 5 litrów na 5kg owoców.

Dzisiaj po 6 dniach blg spadło do 2.