Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Grappa zamiast wodki
#1
Widzialem w sklepie przesliczne buteleczki, ktore bylyby w sam raz na nalewki. Problem w tym, ze ich zawartosc to Grappa za ktora jakos specjalnie nie przepadam, stad moje pytanie czy zamiast zwyklej wodki mozna tez wykorzystac ta grappe do nalewek?
Odpowiedz
#2
Troche chyba szkoda?!
Grappa to bardzo dobry trunek i drogi, znajdź lepiej w okolicy wielbiciela grappy i niech Ci kupi za nią wódkę?!
Odpowiedz
#3
Cytat:Wysłane przez WinoHOBBY
Troche chyba szkoda?!
Grappa to bardzo dobry trunek i drogi, znajdź lepiej w okolicy wielbiciela grappy i niech Ci kupi za nią wódkę?!

To tez jest pomysl ;)

Natomiast co do tego ze grappa to bardzo dobry i drogi trunek nie do konca sie zgodze, wedlug mnie grappa moze byc zarowno bardzo dobra i droga, jak i niezbyt dobra i tania :P

Ta do najdrozszych akurat nie nalezy, biorac pod uwage sliczne (i zapewne drogie) opakowanie nie oczekiwalbym po niej jakis cudow.
Odpowiedz
#4
Grappa o ilę się nie mylę to winak winogronowy. Winiaki stosuje się do wielu nalewek w celu poprawy ich jakości, choć to zależy też od osobistych preferencji. Zwykle winiaki stosuje się przy wyrobie np.:jarzębiaku, tarniówki, turówki, przepalanki, likieru klasztornego (świetny mi się zapowiada na samym winiaku), nasz forumowy Bayleys też mi lepiej smakuje jak jest na winiaku a nie na wódce.
Odpowiedz
#5
Grappa jest destylowana z wytlokow winogronowych ( glownie pestek) i raczej winiakiem nie jest. na nalewki zdecydowanie szkoda, bo to przedni trunek i drogi a z mojego doswiadczenia ( kiedys eksperymentowalem) smaku nalewki nie poprawia.
Odpowiedz
#6
A oto i wspomniana buteleczka wraz z zawartoscia :)

Wam tez sie podoba, czy nie szczegolnie?


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#7
Tylko objac i pocalowac. Najlepiej po wypiciu. Nawiasem - jeszcze nie widzialem grappy w brzydkiej butelce. A mowia, ze piekna kobieta nie potrzebuje pieknego stroju.:big:

PS. Wracajac do uzywania grappy, polecam macerowac w 1 litrze ok. 30 lisci stevii ( wielokrotnie slodsza od cukru) przez 2 tygodnie. Napoj taki reguluje cisnienie tetnicze i nie zawiera cukru. Przepis znalazlem na jakiejs wloskiej stronie a poniewaz hoduje stevie w moim ogrodzie ( i w doniczce) zamierzam sprobowac.
Odpowiedz
#8
Zero siedem jak widzę .
A ile toto kosztuje skoro piszesz że do najdroższych nie należy ?
MALUTKI KIELISZEK NIE DOJDZIE DO KISZEK !!!


\"DOBRY NA WSZYSTKO ŚRODEK:- ZE SPIRYTUSEM MIODEK\"

......50 ml wódki przed posiłkiem zabija wszystkie znane wirusy i bakterie.............100 ml nawet te nieznane .....
Odpowiedz
#9
Jedynie 7,95 euro ;)
Odpowiedz
#10
Gdzies ty to widzial? U nas najtansza grappa (grecka - nie wloska) kosztuje ok.$20, a te lepsze w granicach $30-60. Pozazdroscic.
Odpowiedz
#11
Ta grecka to rozumie jakas podrobka? :chytry: U nas we Wloszech najtansza grappa z marketu kosztuje od 4,5o euro, czyli taniej niz np. polska wodka, oczywiscie sa tez drozsze i bardzo drogie. Tej najtanszej nie polecam, ale (ponoc) taka w granicach 10 euro jest juz dobra. Czyli u producenta najtaniej :)
Odpowiedz
#12
Może by otworzyć, spróbować - zobaczyć z czym się smak by kojarzył i nastawiać. Próbowałem kilka rodzajów grappy, ale nie w mym guście :(
Chyba raczej w wytrawne kilmaty tą grappą celować, albo bardzo słodkie - taki mezalians zapuścić ;) Powodzenia - wypróbuj i in-Forumuj nas to się czegoś :uczen:
Odpowiedz
#13
A to jeszcze jedna grappa.

Tej pierwszej na razie nie otworzylem, wiec nie moge podzielic sie smakiem.

Pigwa: Stevia nie jest latwo dostepna, gdyz UE ma co do niej jakies watpliwosci i zakazala uzywania w pozywieniu.

Mam pewien plan co do tej pierwszej grappy, i chcialem zapytac o wasza opinie.
Mysle o tym, zeby zatopic w niej w calosci gruszke :podstep:
Pytanie tylko jaka? Jakies uwagi?


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#14
Cytat:Wysłane przez conrad

Pigwa: Stevia nie jest latwo dostepna, gdyz UE ma co do niej jakies watpliwosci i zakazala uzywania w pozywieniu.

Mam pewien plan co do tej pierwszej grappy, i chcialem zapytac o wasza opinie.
Mysle o tym, zeby zatopic w niej w calosci gruszke :podstep:
Pytanie tylko jaka? Jakies uwagi?

Tutaj stevia jest sprzedawana jako roslina wielce lecznicza. Mysle ze UE probuje bronic producentow burakow cukrowych (troche mi to smierdzi socjalizmem), bo czytalem wiele zrodel naukowych i nigdzie nie wspominaja o jakiejkolwiek szkodliwosci tej roslinki. A z ta gruszka to niezly pomysl, tylko jak ja w calosci do tej buteleczki wlozysz?
Odpowiedz
#15
Cytat:Wysłane przez Pigwa
...A z ta gruszka to niezly pomysl, tylko jak ja w calosci do tej buteleczki wlozysz?

Swietnie by to wygladalo w tej butelce z gruszka w srodku, ale niestety nie da rady jej tam wlozyc, wiec zostaje tylko inne naczycie.

Kiedys widzialem cos takiego - gruszka w srodku butelki - wygladalo to bardzo efektownie, ale z tego co wiem to te butelki zawiesza sie juz na drzewach :lol:
Odpowiedz
#16
Się zgadza - musisz poczekać do lata, jak zaczną się pojawiać na drzewach miałe gruszki - przelej zawartość butelki do innej "na tymczasem", zawieś butelkę na drzewie, poczekaj cierpliwie (i odganiaj ciekawskich :D ) aż urośnie, potem zdejmij i zalej uprzednią zawartością, poczekaj do najbliższego zimowego zlotu SWiMP - wtedy :co_jest:przywieź :P :P :big:
Odpowiedz
#17
Grappa gruszkowa jest pierwsza klasa :spoko:
Odpowiedz
#18
czy to znaczy, że ostatecznie jednak "włożyłeś" tam tę gruszkę?
Odpowiedz
#19
Pozdrawiam

Przeglądając temat grapy wpadłem na pomysł że jak mi winogrona dojrzeją to na sokowirówce odciągnę sok a to co pozostanie zaleję spirytusem .
Mam winogrona te stare to mają duże pestki.

Czy ktoś robił taką nalewkę.

Ja robię ostatnio alkohole z owoców tak : w jednym pojemniku zalewam owoce alkoholem a w drugim robię wino i w zależności od tego jak wino wyjdzie to po zlaniu zalewy alkoholowej owoce zalewam winem. Następnie zlewam te dwa płyny . Zasypywanie cukrem czasami robi alkohol za słodki. A w ten sposób wino wyciąga alkohol i poszerza gamę smakową alkoholu.

Maciej

Maciej
Odpowiedz
#20
Jak wrzucisz winogrona na sokowirowke to dostaniesz spora gorycz z pestek.
Odpowiedz
#21
mamcar!

Dzięki za radę to sprobuje wycisnąć - choć nie wiem czy sokowirówka rozbije pestki . Można też spróbować nawet z rozbitymi pestkami - też może być ciekawy smak.

Maciej
Odpowiedz
#22
Czy ktoś pił "Grappa alla ruta"  bo ruta już mi kwitnie ?  Czy Ruta graveolens  - ruta zwyczajna  taką mam - się nadaje czy trzeba  użyć popularną w Izraelu  Rutę chalepensis ?


Załączone pliki Miniatury
   
Odpowiedz
#23
Dobrze smakuje dereniówka na Grappie.



Skocz do: