Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nalewka winogronowa
Witam wszystkich mam pytanie, ponieważ jestem początkująca w temacie nalewek i w ogóle, to chciałam się dowiedzieć czy jest możliwe zrobienie nalewki z ciemnego winogrona, czy winogrono nadaje się tylko do wytworzenia wina. Proszę o odpowiedź i pozdrawiam
Odpowiedz
Winogrono najlepiej przeznaczyc na wino, niz na nalewke, ew zjesc;)
Odpowiedz
Jeśli chcesz poświęcić winogrona do nalewki.... ;) to proszę bardzo, oto przepis:
Nalewka winogronowa
1 kg winogron (najlepiej czarnych, słodko-cierpkich)
0,25 l soku winogronowego
70 dag cukru
0,25 l wody
0,5 l spirytusu (96°)
Świeże i zdrowe winogrona umyć, wsypać do słoja i zasypać cukrem. Otwór słoja obwiązać gazą. Słój postawić na słońcu na sześć tygodni. Po tym czasie powstały sok zlać. Jeśli nie rozpuścił się cały cukier, to zalać winogrona wodą, dokładnie wymieszać, a następnie wodę zlać i dodać do soku winogronowego. Teraz połączyć ze spirytusem i odstawić na dwie-trzy doby. Po tym czasie trunek przefiltrować, rozlać do butelek, zakorkować je i zalakować, wynieść do piwnicy na trzy-sześć miesięcy.
Sarwa A.: Wielka Księga Nalewek (str. 345, 346). Książka i Wiedza
Nalewki tej nie robiłem, nie znam efektów, to tylko założenia teoretyczne autora. Przekonałem się na innej nalewce z tej książki, że teoria mija się z praktyką. Życzę powodzenia w produkcji!:D
Odpowiedz
Też mnie swędzi nalewka z winogron, ale użyję raczej białych, ponieważ mają bardzo intensywny aromat. Mam zamiar zrobić eksperyment. Użyję 0,5 kg winogron na 1 l nalewki - połowę lekko zafermentuję z cukrem przed zalaniem wódką, a drugą część od razu zaleję wódką, a dosłodzę później. Napiszę o efektach, nawet, jeśli nie będą rewelacyjne :D
Odpowiedz
Drodzy moi, "winogrono", poza czarnym i białym istnieje jeszcze w jakichś 30 000 odmian, o klonach nie wspominając.
Spośród tych tysięcy uprawia się w miarę powszechnie kilkaset odmian, z czego w Polsce dobrych kilkadziesiąt.