Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Pomocy !!! Nalewka z wiśni i czarnej porzeczki.
Witam. Jestem kompletnym laikiem, jesli chodzi o wyrob wina. Piszę, ponieważ popełniłem błąd przy robieniu nalewki z wiśni i czarnej porzeczki i zaczęło mi to fermentować. Sprawa wygląda następująco. 3kg wiśni i 1 kg porzeczki zalałem wódką 40% /0,5 litra/ i dosypałem niestety cukru. To chyba był błąd, po po 10 dniach zafermantowało. Można jeszcze z tego coś zrobić, np. wino? Szkoda mi trochę użytych produktów. Mam 5 litrowy szklany gąsiorek i to wszystko. Może ktos pomoże i podpowie jak to uratować. Tutaj lub na maila ratko.jacek1@gmail.com
Odpowiedz
Witaj.
Można to uratować.
Dolej 1 l spirytusu 95%. Pomieszaj. Będziesz miał moc tej nalewki około 29%. Jeżeli moc będzie jeszcze zbyt niska, to dolej jeszcze 0,2 l spirytusu.
Spirytus przerwie natychmiast fermentację i wszystko będzie dobrze.
Odpowiedz
Zasypałem cukrem czarną porzeczkę, żeby uzyskać sok. Zamknąłem ten słoik hermetycznie. Nie wybuchnie? :) Nie wiem co mam zrobić. Postawić go na parapecie w pełnym słońcu czy obok ? ;p
Odpowiedz
Wino chyba nie wyszłoby, jeśli dałeś wódkę.

Grzegorz

"Nie spiesz się tak młody przyjacielu!

Nikt nie umknie przed swoim losem."

Odpowiedz
Takie owoce trzymam na słońcu, przykryte gazą lub ręcznikiem kuchennym obwiązanym gumką.
Odpowiedz
@drajla więc nie ryzykujesz ... :)
Odpowiedz
Czarna porzeczka kiepsko się zmywa, cholernie barwi, podłogę z terakoty trzy razy myłem .:uff:

Lech
Odpowiedz
No stołu do tej pory nie mogę domyć ;p Dobrze, że chociaż wyłożyłem na papierowe ręczniki :P
Odpowiedz
(02-08-2015, 15:03)KaSyX napisał(a): Zasypałem cukrem czarną porzeczkę, żeby uzyskać sok. Zamknąłem ten słoik hermetycznie. Nie wybuchnie? :) Nie wiem co mam zrobić. Postawić go na parapecie w pełnym słońcu czy obok ? ;p