Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Winko teraz z czego??
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam!! Mam wolny baniaczek 15 l. Zlałem już drugie z ryżu więc mam go pod dostatkiem... I nie wiem z czego zrobić... Z kawy?? z herbaty?? Kurcze tyle tego jest a nie chciałbym jakiegoś be wina zrobić... Jestem początkującym winiarzem. Pomóżcie...
Jabłka ?
Rodzynki ?
Lekki miód pitny ?
Hibiskus, soki z kartonów, daktyle, papaja i ananas z hipermarketu. A może przegląd piwnicy, a tam przetwory owocowe?
kurde przetworów to nie mam... Ale może soki z kartonów... To jest myśl jakie soczki proponujecie?? chodzi o smaczek
Je mogę Ci zaproponować jedynie winogronowy sok 100% FORTUNA. Najlepiej z dodatkiem 300 g dobrych rodzynek (np. Chilijskich lub Greckich JUMBO) - jednak bez dodatku wody, więc aby uzyskać ze 12 l czystego klarownego wina 12-13% będziesz musiał kupic 13 l soku i 1,5 kg cukru a to koszt 60 zł. Możesz tez zrobić odwrotnie - czyli wino rodzynkowe a jedynie połowę wody zastąpic sokiem winogronowym .
Soki jabłkowe 100% - mogą być solo - nie dodawaj wody, można dodać rodzynek, wtedy dodatek wody jest wskazany. O winach z kartonika jest sporo na forum, zanim się zdecydujesz, poczytaj.
baaaardzo dziękuje za pomoc! Poprostu jest tego tyle że nie można się zdecydować :D Potrzebowałbym cały pokój gąsiorków :D:D
Hibiscus jest:1miejsce: , ale ostrożnie w pierwszej fazie fermentacji, lubi się zapienić.
Pozdrawiam Jacek.

Maciek OiM

Proponuję miody pitne, jakiś trójniczek lub czwórniaczek
ta tylko potrzeba dużo miodu...

Maciek OiM

Na nastaw 12-litrowy potrzebujesz raptem 3-4 litry miodu.
a jaki jest koszt 3-4 litrów miodu??

Maciek OiM

Najtaniej jest kupować miód podczas wspólnych akcji Na przykład tutaj
ale ja z gdańska jestem...

Maciek OiM