Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
problem z miodzikiem
Jestem początkującym w robieniu miodów. zrobiłem sobie trójniaka ale popełninłem kilka błędów min drożdże miodowe z Biovinu dodałem bezposrednio do balonu bez przygotowania i przesypałem trochę pożywki i kwasku. Problem jest taki że bardzo słabo chodzi a ma już prawie 3 tygodnie. obecnie Blg wynosi 28 na początku nie wiem bo nie miałem czym zmierzyc. nie wiem czy cos z tego będzie proszę o wskazówki. Dzięki i pozdrawiam.
Odpowiedz
Anka C spokojnie wznawia zatrzymaną fermentację.
Odpowiedz
W koncu Anka C = Spokojne ;)

A na powaznie to trudno tu mowic o wznowieniu fermentacji. Poczytaj o postepach jakie robia drozdze Anka C w tym topiku Trójniak Tarniniak

POZDR K
Odpowiedz
Skoro teraz Bll=28 ( a początkowa wartosc dla trójniaka to ok. 35 ) to wynika z tego, że nastaw ma około 5% alkoholu.
Przy takim stężeniu alkoholu można by jeszcze spróbowac pobudzic drożdże do rozwoju przez silne napowietrzenie nastawu.
Nie zaszkodzi spróbowac.
Odpowiedz
Napowietrzyłem i jakby cos ruszyło ba pojawiła się mała pianka na wierzch chodż dalej słabo bulga. Zobacze co będzie się działo dalej. Dzięki i Pozdrawiam
Odpowiedz
Zawartosc 4-5% alkoholu to jest ta granica, która zaczyna blokowac dalsze rozmnażanie się drożdży.
Daj znac jaka będzie sytuacja za dwa dni.
Odpowiedz
Bulga sobie powoli ok 2/min, systematycznie cały czas tak samo no ale jak lekko zamieszam to woda chce wyskoczyc z rurki. Blg praktycznie bez zmian
Odpowiedz
Jeżeli jest to stosunkowo mały nastaw w okolicach 10 litrów, to wynik 2/min jest całkiem dobry.
Odpowiedz
Jest to bardzo mały nastaw bo tylko 4l. Zostawiam to tak jak jest zobaczę po paru tygodniach jak cos będzie się działu to dam znac. Dzięki bardzo za pomoc i Pozdrawiam.
Odpowiedz
Błażeju !
Jestes strasznie niecierpliwy jak na miodziarza !! 1 bulk/min przez dwa miesiące - to normalka !! A Ty już po trzech tygodniach raban podnosisz!! A fuj !!