• Strona główna
  • SWiMP
  • Forum
  • Artykuły
  • Kalendarz
  • Galeria
  • Blogi
  • Szukaj
  • Użytkownicy
  • Chat (0)
  • Shoutbox
  • Regulamin
  • Pomoc
Witaj! Logowanie Rejestracja
  • Pokaż dzisiejsze posty

Zaloguj się
Login:
Hasło:
Nie pamiętam hasła

Forum Domowych Winiarzy › Technologia win domowych oraz miodów pitnych › Wina owocowe v
« Wstecz 1 … 11 12 13 14 15 Dalej »

Artyleryjskie - wino musujące całkiem niechcący

Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tryb drzewa
winnygrzemek Offline
Winiarczyk
*
Liczba postów: 249
Liczba wątków: 7
26-12-2005, 23:05
Witam Winnych Siostry i Braci!

Jestem Forumowym nowicjuszem dlatego z pokorą przepraszam Forumowych weteranów za mą śmiałość w zainicjowaniu tak hucznego tematu.

Otóż w lutym b.r. szykując miejsce dla szlachetnych przetworów, na piwnicznych półkach odkryłem sporą ilość sędziwych (5-8 letnich) syropów i kompotów. Wrodzona oszczędność nie pozwoliła mi ich ot tak sobie po prostu wyrzucić. Postanowiłem przetworzyć je na w miarę słodkie wino stołowe.

8 litrów uzyskanych soków zlałem do pojemnika o poj 15l.
Blg 16,5.
MD Uniwersalna z Biowinu.
Przez trzy pierwsze dni piana wali z rurki jak dym z komina. Muszę rozdzielić płyn na dwa pojemniki. Skutkuje. Znowu łączę płyny w jednym pojemniku i zakładam rurkę. Drożdże szumią jak Bałtyk jesienią ale nie mai ani jednego bulknięcia!

Pojemnik szczelny, postanawiam dać drugą dawkę cukru. Podczas wlewania syropu nastaw się zapienił a podmuch gazu zatkał mi dech w piersiach! CO2 był przetrzymywany przez cząsteczki płynu i dopiero po jego zamieszniu został uwolniony.

Taka sytuacja trwała przez trzy miesiące - ani jednego bulknięcia a nastaw pracował (wiem po odczytach Blg). W końcu dałem za wygraną i odciągnąłem wino do butelek ciśnieniowych+korek+drucik. W piwnicy fermentowało sobie dalej.
Teraz jedną buteleczkę otworzyłem (huk był okrutny). Całkiem niechcący mam na Sylwestra naprawdę smacznego szampana. Przepraszam, wino musujące.