Forum Domowych Winiarzy
Nie zalogowany [Zaloguj - Zarejestruj]
Pokaż koniec

Wersja do druku  
 Strony:  1  2
Autor: Temat: Pora zbierania dzikiej róży
Marek_D
Młodszy winiarczyk
**

Zarejestrowano: 19-6-2006
Miasto: Gdańsk

[*] wysłano w 18-10-2009 o godz. 16:15
Pora zbierania dzikiej róży

Witajcie

Proszę dziś was o poradę w sprawie zbierania dzikiej róży.
W temacie tego wina jestem początkujący. Chciałem się was zapytać kiedy należy zbierać te cudowne owoce... Jakie są różnice pomiędzy gatunkami róży... Słyszałem że owoce należy zbierać po pierwszych przymrozkach... Zatem już czas... :) PS jeśli ktoś wie gdzie w Gdańsku można nazbierać ten owoc będę zobowiązany za informację. Oczywiście jeśli temat istniał to poproszę o linki...

Pozdrawiam
Marek
Pokaż profil użytkownika Pokaż wszystkie wiadomości użytkownika Ten użytkownik posiada komunikator Gadu-Gadu
drajla
Nalewkarski arcymistrz

Zarejestrowano: 6-1-2008
Miasto: Pisz

[*] wysłano w 18-10-2009 o godz. 16:44

Witaj!
Wpisz dzika róża u góry po lewej-- szukaj--.
Poczytaj a jak jeszcze będziesz miał pytania to pytaj.
Pokaż profil użytkownika Pokaż wszystkie wiadomości użytkownika
Świstak64
Winiarz

Zarejestrowano: 6-11-2008
Miasto: Grójec

[*] wysłano w 18-10-2009 o godz. 16:56

Caninę można zbierać od października do oporu, czyli dopóki będą na krzakach. W ubiegłym roku zbierałem jeszcze w połowie grudnia. Różnica jest taka, że teraz jest twarda - lepiej się rwie i łatwiej odrzucić zepsute. Po kilkukrotnym zamrożeniu i rozmarznięciu jest miękka i się maśli.
Rugosa dojrzewa już od sierpnia (nierównomiernie!). Teraz można ją jeszcze spotkać na krzakach, choć w moich okolicach większość już spadła (sama lub za pomocą ptaków).
A czekanie ze zbiorem do przymrozków wiąże się ze zgrabiałymi dłońmi. Wg mnie lepiej to robić w ostatnie ciepłe jesienne dni.

Pozdrawiam!
Artur

\"To je burcok! To se ne cuha, to se pije!\"
Natka
Winiarski mistrz

Zarejestrowano: 25-10-2005
Miasto: Warszawa koło Marek

Nastrój: eeeehhh.....