Forum Domowych Winiarzy
Nie zalogowany [Zaloguj - Zarejestruj]
Pokaż koniec

Wersja do druku  
 Strony:  1  2
Autor: Temat: Proszę o prosty i sprawdzony przepis na wino ze śliwek
mario1984
Młodszy winiarczyk
**

Zarejestrowano: 29-8-2010
Miasto: Poznań

[*] wysłano w 29-8-2010 o godz. 16:52
Proszę o prosty i sprawdzony przepis na wino ze śliwek

Witam Was bardzo serdecznie,
jestem kompletnie początkujący w kwestii robienia wina,
kupiłem baniak 50 l i za kilka dni będe miał owoce z mojego drzewa, chciałbym zrobić z tych śliwek wino - tyle ile się da w takim baniaku.
Czytałem kilka przepisów ale zawsze czegoś tam nei rozumiem. chciałbym od Was uzyskac szczegółowy przepis na wino. Wiem że ze śliwek trudno uzyskac klarowne wino zatem bardzo będe wdzięczny za taki przepis który pomoze początkującemu uzyskac klarowny trunek.
Zależy mi na tych aby osoby chcące pomóc dość dokładnie opisały cały proces szczególnei przygotowania owoców ( wiem ze trudno sok uzyskac ze śliwek )
Jesli to możliwe to prosiłbym równeiz o jakiś bezpośredni kontakt - chodzi o to ze jak juz bedę to winko robił i w danej chcili nei będe czegoś wiedizał to np. krotki telefon ząłatwi sprawę. Chciałbym w tym tygodniu się tym zająć więc bardzo prosze o pomoc. Prosze równeiż napisać dokładnie co i ile musze kupić - mam na mysli drodże, pozywke itp.
Jeszcze raz serdecnzie dizękuję za pomoc i czekam na Wasze informację,
Mariusz
Pokaż profil użytkownika Pokaż wszystkie wiadomości użytkownika Ten użytkownik posiada komunikator Gadu-Gadu
tata1959
Super Moderator

Zarejestrowano: 12-8-2008
Miasto: Radymno

Nastrój: "spieszony" leśny szperacz

[*] wysłano w 29-8-2010 o godz. 17:04

Podstawowy przepis masz tutaj
Musisz określić jakie wino chcesz (śliwkowe to za mało powiedziane, bo może chcesz wytrawne, albo mocne słodkie, albo....)
Musisz mieć balon (fermentator by się mocno przydał), cukromierz, pirosiarczyn, pektopol, pożywkę i drożdże.
Przeczytaj te tematy, oraz te. Nie pomiń tego działu.