Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Agrest
Hej,

Na forum jest sporo tematów na wino z agrestu ale każdy przypadek jest inny. Jestem laikiem będzie to mój 2 nastaw.

Mam 8kg agrestu i nie wiem teraz jakie proporcje wody i cukru a do tego jaki balon potrzebuje, prosze o rade jakie proporcje dać. Chce ucelować w wino słodkie półsłodkie.
Odpowiedz
Ile to litrów? Ja na 10 litrowy baniaczek narwałem z 8 litrów agrestu, była w tym odrobina josty( z pół litra). Zalałem to wodą z prawie 2 kg rozpuszczonego cukru, no i dałem matkę drożdżową. Woda sięga równo z poziomem agrestu w baniaczku, fermentacja od razu. Zapach super..Po 3 tygodniach owoce wywalę..
Odpowiedz
bez przesady, znajdź przepis np. na stronie wino old tam masz wszystko. Z 8 kg to ponad 10l wyjdzie
Odpowiedz
zastosowalem sie do tego przepisu, co wy na to]

Balon 35 L

https://www.youtube.com/watch?v=eg94qRvHW0s
Odpowiedz
Wszystko zależy od agrestu, duży czy mały i, w dodatku czy dojrzały jest. Ale z 10/kg nie wyjdzie 10.litrów soku- tak około 6.litrów to góra. Wiem bo też robię wino i, około 15.m-c maceruje. Dwa razy szybciej porzeczka jak agrest. Najlepiej pomieszać pół/ pół to wychodzi fajne wino i, bardzo dobre w smaku.:lol:

Pozdrawiam/Gliwice

Gienek
Odpowiedz
Raczej agrestu się nie powinno fermentować w miazdze.
Odpowiedz
A,dlaczego nie powinno się fermentować agrestu?
Wytłumacz mi to: julian?
Ja zawsze daje do fermentacji i, jest wszystko okej. ;)

Pozdr/Gliwice

Eugen...
Odpowiedz
Dlatego że win białych nie powinno fermentować się w miazdze.

Ale robię eksperymenta 3 dni fermentacji w miazdze a 24h macerowanie z pekto.
W wydajności nie było dużej różnicy, spokojne tłocznie na prasie.
Odpowiedz
Fermentacja w miazdze oddaje więcej tanin / garbników z owoców do wina. A także dość znacznie zwiększa "uzysk" objętości z owoców.

W przypadku wingronowych, białe wino ma być lekkie, żeśkie, kwaśne i mało taniczne. (czyli fermentujemy sam sok)