Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fotorelacja u Pumka /Tarnów
Witam, jako że widzę zakładacie fotorelacje tylko z jednego winka, chciałbym założyć taką fotorelację wieloletnią. Nie wiem czy na tym forum tolerujecie takie fotorelacje, ale mam wiele doświadczenia w prowadzeniu tematu [wcześniej o postaci w grze, o uprawie ziela [tak, tak, prowansalskiego...] i takie tam inne :D. Chciałbym zamieszczać w tym temacie wszystkie moje uwagi, moje nastawy i czytać wasze uwagi dotyczące ich. Gdy nadejdzie czas, temat ten poproszę o przeniesienie do odpowiedniego działu [Gdy już posadzę swoje winorośle :P].

Jestem Piotr, mam 22 lata i z zawodu jestem kucharzem. W tym roku [2014] zacząłem swoją przygodę z winami własnej roboty. Mianowicie ze względu takiego, iż nie lubię win sklepowych bo są albo cierpkie, albo bez smaku i siarką dają i czasem są nie pijalne jeśli nie zrobię z nich grzańca. Nie lubię też mocnych alkoholi typu wódka, a piwo piję sporadycznie. Kocham słodycz [pewnie nabawię się w życiu cukrzycy jak moja mama, ale.. ] i lubię robić soki. Manię na wino chyba właśnie odziedziczyłem po moim nie żyjącym już dziadku, który uprawiał winogrona i robił wina.

Zatem chciałbym przedstawić swój asortyment i możliwości.
Wiadro 33 L fermentacyjne [jeszcze nie używane, czeka na sezon 2015r]
2 wiaderka [bodajże 10 lub 15 L- do fermentacji w miazdze]
2 butle PC 19 L
1 szklany gąsior 15 L
4 szklane gąsiory 5 L
1 szklany gąsior 4 L
No i oczywiście moja mamusia ma 15 L i 10 L gąsiory [które aktualnie używam :D]

No i oczywiście mnóstwo butelek po winie, bo jak na razie 130 i ich liczba stale rośnie.

Na dzień dzisiejszy moje wina, które popełniłem jako pierwsze to: porzeczkowe, malinowe i z winogron białych i czerwonych. Niestety popełniłem przy nich błędy typu za dużo cukru na start więc postanowiłem je połączyć w jedno w balonie 15 L.

Następne nastawy popełniłem kolejno:
Winogron ciemnych odmiana Rondo i jak się okazało później Lebruchą - 19 L