Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Moje pierwsze wino herbaciane.
#1
Witam serdecznie!! :)
Na dniach zamierzam postawić wino z herbaty. Chciałbym osiągną max 12% półsłodkie :szampan:

na tą operację przewidziany jest mały eksperymentalny gąsiorek o pojemności 2 l

1,5 l wody
3 łyżki czarnej herbaty aromatycznej np rum
200g rodzynek
sok z 1 cytryny
drożdże "Alwido" Burgund (w jakiej ilości??)
pożywka??

Czy te drożdże to dobry wybór?
A może dołożyć suszonych owoców?
Odpowiedz
#2
Jeżeli jesteś początkujący to lepiej użyj drożdży aktywnych.

Pożywka konieczna, ~0,5g/L.


arek
Odpowiedz
#3
No dobrze.. wybieram drożdże aktywne :) w jakiej ilości?

A reszta składników może być czy coś dodać? nie chciałbym żeby było mdłe..
Odpowiedz
#4
Cytat:Wysłane przez Porfiry
No dobrze.. wybieram drożdże aktywne :) w jakiej ilości?
1g

Cytat:Wysłane przez Porfiry
A reszta składników może być czy coś dodać?
Cukier? :eyes: :big:

Cytat:Wysłane przez Porfiry
nie chciałbym żeby było mdłe..
Nie będzie bo dasz sok z cytryny.
Odpowiedz
#5
Nie chciało by mi się bawić . 5 litrów to najmniejsza ilość przy jakiej jestem skłonny ruszyć palcem .
MALUTKI KIELISZEK NIE DOJDZIE DO KISZEK !!!


\"DOBRY NA WSZYSTKO ŚRODEK:- ZE SPIRYTUSEM MIODEK\"

......50 ml wódki przed posiłkiem zabija wszystkie znane wirusy i bakterie.............100 ml nawet te nieznane .....
Odpowiedz
#6
a cukier z rodzynek nie wystarczy? chciaż z drugiej strony gdyby dać więcej rodzynek zwiększyłaby się objętość.. a to tylko 2 litry

200g rodzynek to będzie 140g cukru (tak pisali na innych wątkach)
a gdyby dodać do tej ilości rodzynek 100g cukru trzcinowego?
Odpowiedz
#7
TEQUILA : nie chce marnować produktów, jak uda mi się coś osiągnąć to zrobie większa ilość :)
Odpowiedz
#8
Porfiry, uda Ci się, rób 5 litrów. Z herbaty + rodzynki wyjdzie Ci fajne wino. Z ilości, którą zamierzasz zrobić, po obciągach i degustacji zostaną Ci dwie! lampki wina. Warto?
Odpowiedz
#9
Cytat:Wysłane przez Porfiry
a cukier z rodzynek nie wystarczy?

http://akropolis.pol.lublin.pl/users/tnowacki/1.zip - str. 14, tam masz opisane jak obliczyć potrzebną ilość cukru.
Odpowiedz
#10
Dzięki moonjava :)

Mógłbym zrobić w większym balonie z 15 litrów ale obawiam się że jest pęknięty :/ nie przecieka.. możliwe, że jest to rysa. Jutro zejdę do piwnicy pooglądać go. Postukam może usłyszę pragnienie :lol:
Odpowiedz
#11
Pytanie do Moonjava:
Została mi paczuszka (wiem,beznadziejnych) drożdży miodowych z biowinu.Nie użyje ich do miodu (mam już bayanusy)i zastanawiam się,czy nie użyć ich np do jakiegoś szybkiego wina typu herbaciane,które chciałbym nastawić...Ruszą,przefermentują cukier,czy może lepiej miodu zamiast cukru użyć??
pozdr.
Odpowiedz
#12
w teorii miodowe powinny sobie radzic z trudnym (stezonym, ubogim) nastawem. Z lepszym powinny poradzic sobie bez problemu. Tak samo jak mozna winnych dać do miodu tak też miodowych do wina. A cukier raczej z torebki niz z miodu - trudniej takie wina sie robi nieco. Choc herbaciane mogloby sie udac nawet.....
Odpowiedz
#13
ok,dzięki,zatem ruszę z herbacianym,z zielonej zresztą spróbuję:)
Pozdr!!!
Odpowiedz
#14
Przed chwilą zalałem balon herbacianym syropem :D Już nie mogę doczekać się pierwszych znaków życia bul bul :fajka:
Odpowiedz
#15
Cytat:Wysłane przez Marasvava
Została mi paczuszka (wiem,beznadziejnych) drożdży miodowych z biowinu.Nie użyje ich do miodu (mam już bayanusy)i zastanawiam się,czy nie użyć ich np do jakiegoś szybkiego wina typu herbaciane
1. Upewnij sie że MD jest w porządku.
2. Nie zapomnij o pożywce, ~0,5g/L
Odpowiedz
#16
Po jakim czasie powinno zacząć pracować?
Odpowiedz
#17
dobre pytanie. Aroniak zaczął po dwóch godzinach. Cytrynowe kiedyś po 10 dniach.
Każdy ma swoje wspomnienia na ten temat. :lol:
Odpowiedz
#18
Zaczyna mnie to trochę martwić.. nawet po zabełtaniu nic nie dzieje się.. poczekam jeszcze 2 dni i zobaczę co będzie :/
Odpowiedz
#19
Jutro zrobię jeszcze raz.... nie wiem dlaczego ale spleśniało. Dobrze, że tylko 2 litry.
Spróbuję jutro z czajem tureckim.

Może ktoś wytłumaczyć dlaczego pojawiła się pleśń? W balonie nie było żadnych elementów stałych tj. skórka z cytryny, liście herbaty...
Odpowiedz
#20
pleśń może się pojawić nawet gdy nie ma składników stałych. Wystarczy dostęp powietrza a w zasadzie tlenu( w powietrzu jest wystarczająca ilość zarodników, aby w sprzyjających warunkach zaczęła sie rozwijać pleśń).
Gdy drożdże pracują wytwarzają CO2 który jest cięższy od powietrza, więc pracujący nastaw nie ma dostępu do powietrza.

wniosek jest jeden: dodałeś martwe drożdże.
PS.przeczytałem cały wątek i nadal nie wiem jakich drożdży użyłeś.
Odpowiedz
#21
Dziwne...MD była w porządku i ruszyło dopiero 3 dnia,a pożywki dałem nawet ciut więcej niż było wskazane.I jak na razie zbyt gwałtownie fermentacja nie przebiega...
Odpowiedz
#22
Pomyliłem się, to nie była pleśń, to piana tak dziwnie zbiła się :)
Drożdże jakie użyłem to uniwersalne do win węgierskich z Alwido.
wydaje mi się że dosyć dobrze bulka jak na 1,5 litra.. średnio co 22 sekundy
Odpowiedz
#23
Nigdy nie robilem takiego wina aczkolwiek smak moze byc ciekawy..
Odpowiedz
#24
a ja dziś poddenerwowany całym dniem, z laborki wziolem butle 2l i stwierdzilem że postawie aż tak duzą ilość herbacianego hehe, no i zrobilem:

2xtorbeka zielona herbata "Bio-Active" z kawałkiem opuncji
2xtorbeka zielona herbata "Bio-Active" z owocem cytryny
2xtorbeka Lipton Taste Of London
2xtorbeka PU-ERH "Bio-Active" czerwona o smaku cytryny

i do tego:
500g cukru
5x mandarynka (sok)
1,4l wody
3g kwasku cytrynowego
1g pożywki
1g aktynych

ciekawe co wyjdzie hehe ;)



Skocz do: