Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wino bananowe.
Witam wszystkich,
ostatnio zrobiłem sobie winko z bananów (jeżeli to źle to przepraszam ale jestem amatorem) ale nie wyszło mi słodkie, możliwe, że dodałem za mało cukru, jednakże chciałbym poznać opinie bardziej zaprawionych w bojach towarzyszy, więc podaje przepis:

Do wiadro 15 litrowe dałem
-3 kg cukru,
-prawie 5 kg bananów,
-11 litrów przegotowanej wody,
-drożdże BAYATUS G995 na 25-50 l,
-pożywkę uniwersalną do takiej samej ilości wina
-stoper i klener.

-Pierw nalałem przegotowanej wody z cukrem około 8 litrów, dodałem banany (obrane i pokrojone) i je zmiksowałem, a następnie pożywkę oraz drożdże i odłożyłem w ciepłe miejsce na około 1 tydzień,
-W drugim ruchu dodałem 2 litry przegotowanej wody z cukrem po rozbiciu kożucha z bananów i odstawiłem na kolejny tydzień,
-w 3 części usunąłem kożuch oraz przefiltrowałem wino (do czystych i wyparzonych naczyń, słoików) aby wymyć i wyparzyć wiadro, a następnie wlałem wino z powrotem i dopełniłem wodom z cukrem do 11 litrów i tak trzymałem je przez kolejny tydzień.

Później było rozlewanie do butelek gotowe oczyszczone wino i je zakorkowałem, a po 3 dniach spróbowałem i wogóle nie czuje smaku bananów i wyszło mi jakieś goszkie.
Odpowiedz
Jeśli zabutelkowałeś 3 tygodniowe wino to zrobiłeś źle.
Nie jest słodkie bo drożdże przerobiły cukier.
Podejrzewam że przez zbledowanie możesz mieć problemy z klarowaniem
Nie czuć bananem może przez to że to wino jest młode i robi się je inaczej.
Tolerancja jest cechą głupców.
Odpowiedz
Dzięki.
Odpowiedz
Przy tych drożdżach powinno być kilo cukru więcej..Na wiadro 15 L. Dziwne ze butelkowałeś tak wczesnie nawet bez próbowania smaku, czy Ci odpowiada..
Odpowiedz
(08-02-2016, 19:21)Zibi napisał(a): Dziwne ze butelkowałeś tak wczesnie nawet bez próbowania smaku, czy Ci odpowiada.
To moje 4 wino i reszta jakoś mi wyszła, temu się zdziwiłem.
Odpowiedz