Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jak zrobić matkę drożdżową?
#1
Witam, nie widzę odpowiedzi na forum, stąd moje pytanie...
Posiadam drożdże sherry firmy Drezno i Ciopiński z Miedzianej góry, jednak coś sie przykleilo do instrukcji i oderwało część tekstu...
tak w ogóle, co sądzicie o tych drożdżach?

proszę pilnie o pomoc, planuję to zrobić jeszcze dziś :)
Odpowiedz
#2
Jestem początkującym "winiarzem" i nie znam tych drożdży ale mogę Ci powiedzieć jak robi się MD z Biowinu. Wydaje mi się, że robi się je w podobny sposób.

"Do 1L butelki wlać 150ml soku (lub 200g rozdrobnionych owoców), 300 ml wody, 2 łyżeczki cukru. Butelkę zakryć czopem z waty, pasteryzować 30 min. Po wystudzeniu, do butelki wlać zawartość wstrząśniętej uprzednio torebeczki. Całość pozostawić na 1-2 doby w temp. 26 stopni C po czym wlać do balonu z nastawem wina (5-25L)"
Odpowiedz
#3
to sa drożdże suche a nie w płynie, może robi sie je jakos inaczej? czy pasteryzacja jest potrzebna? proszę o pomoc
Odpowiedz
#4
Ja Ci powiem co ja bym zrobił. Wlał bym pół litra ciepłej wody do butelki rozpuścił 4 łyżeczki cukru, dodał szczyptę pożywki, troszkę startego na papkę jabłka - wymieszał wszystko razem, poczekał aż wszystko ostygnie, następnie dodał tych drożdży, wymieszał i zakrył czopem z waty.
Kilka razy dziennie mieszał bym butelką z MD żeby drożdże dostawały tlen i tyle...
Niech wypowiedzą się też bardziej doświadczeni winiarze i Ci co mieli styczność z tymi drożdżami.
Odpowiedz
#5
ok, dzięki za odpowiedz, prosiłbym też o rade profesjonalnych winiarzy..aż dziwne, ze na stronie forum nie ma przepisu jak zrobić MB (przynajmniej ja nie znalazlem)
Odpowiedz
#6
Myślę, że nie ma przepisu jak zrobić MD ponieważ większość osób używa drożdży Zamojskich (one też są suche) lub tych z Biowinu (płynne).
Odpowiedz
#7
w takim razie moze ktos przepisac sposób przygotowania z zamojskich?
Odpowiedz
#8
Sposób przygotowania drożdży zamojskich napisałem ci w poprzednim poście. Nie jest to zacytowanie instrukcji ale napewno przygotowane w taki sposób drożdże spokojnie ruszą.
Musisz jednak pamiętać aby utrzymywać stałą temperaturę MD ok. 26-27 stopni.
Odpowiedz
#9
napisales przepis z biowinu (płynne) a nie z zamojskich. to z tartym jabłkiem jest z zamojskich?
Odpowiedz
#10
Tak, to z tartym jabłkiem. Można w taki sposób zrobić MD na drożdżach od Zamojskich.
Odpowiedz
#11
Mam jeszcze jeden problem, otóż prubując zrobić wczoraj swoją pierwszą w życiu matkę drożdżową po przygotowaniu kompotu i dodaniu cukru zapomniałem ze drożdże trzeba wrzucić to ostudzonego roztworu a ja wrzucilem do jeszcze cieplego. dzisiaj zauwazylem ze ok 80% drożdzy leży na dnie.

Czy to normalna reakcja, czy tez drozdze te obumarły pod wplywem wysokiej temperatury?
Odpowiedz
#12
Obumarły jeśli temperatura przekraczała 40 st.C. To co leży na dnie to raczej susz owocowy, który był nośnikiem drożdży - chyba, że widzisz tam kremowo-biały osad.



Skocz do: