Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
jak zrobić matkę drożdżową?
Witam, nie widzę odpowiedzi na forum, stąd moje pytanie...
Posiadam drożdże sherry firmy Drezno i Ciopiński z Miedzianej góry, jednak coś sie przykleilo do instrukcji i oderwało część tekstu...
tak w ogóle, co sądzicie o tych drożdżach?

proszę pilnie o pomoc, planuję to zrobić jeszcze dziś :)
Odpowiedz
Jestem początkującym "winiarzem" i nie znam tych drożdży ale mogę Ci powiedzieć jak robi się MD z Biowinu. Wydaje mi się, że robi się je w podobny sposób.

"Do 1L butelki wlać 150ml soku (lub 200g rozdrobnionych owoców), 300 ml wody, 2 łyżeczki cukru. Butelkę zakryć czopem z waty, pasteryzować 30 min. Po wystudzeniu, do butelki wlać zawartość wstrząśniętej uprzednio torebeczki. Całość pozostawić na 1-2 doby w temp. 26 stopni C po czym wlać do balonu z nastawem wina (5-25L)"
Odpowiedz
to sa drożdże suche a nie w płynie, może robi sie je jakos inaczej? czy pasteryzacja jest potrzebna? proszę o pomoc
Odpowiedz
Ja Ci powiem co ja bym zrobił. Wlał bym pół litra ciepłej wody do butelki rozpuścił 4 łyżeczki cukru, dodał szczyptę pożywki, troszkę startego na papkę jabłka - wymieszał wszystko razem, poczekał aż wszystko ostygnie, następnie dodał tych drożdży, wymieszał i zakrył czopem z waty.
Kilka razy dziennie mieszał bym butelką z MD żeby drożdże dostawały tlen i tyle...
Niech wypowiedzą się też bardziej doświadczeni winiarze i Ci co mieli styczność z tymi drożdżami.
Odpowiedz
ok, dzięki za odpowiedz, prosiłbym też o rade profesjonalnych winiarzy..aż dziwne, ze na stronie forum nie ma przepisu jak zrobić MB (przynajmniej ja nie znalazlem)
Odpowiedz
Myślę, że nie ma przepisu jak zrobić MD ponieważ większość osób używa drożdży Zamojskich (one też są suche) lub tych z Biowinu (płynne).
Odpowiedz
w takim razie moze ktos przepisac sposób przygotowania z zamojskich?
Odpowiedz