Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Regulamin Forum
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.

Regulamin Forum - maciek19660714

Regulamin Forum Dyskusyjnego Domowych Winiarzy

UWAGA: Forum SWiMP używa cookie. Korzystając z Forum wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

1. REJESTRACJA

Każdy PEŁNOLETNI użytkownik forum ma prawo do rejestracji. Rejestrując się, jednocześnie zgadza się z postanowieniami niniejszego regulaminu.

Przed rejestracją należy dobrze zastanowić się, jakiej nazwy użytkownika będziemy używać. Późniejsza zmiana nazwy użytkownika nie będzie możliwa, wyjątek stanowią osoby, których liczba postów nie przekracza 20.

Odstępowanie konta użytkownika osobom postronnym lub innym użytkownikom w celu korzystania z Forum jest zabronione.

Niedozwolone jest zakładanie przez użytkownika kilku kont. W przypadku posiadania przez jednego użytkownika więcej niż jednego konta, konta takie zostaną usunięte a użytkownik otrzyma bana. 

2. POSTY, TEMATY i WIADOMOŚCI PRYWATNE (PW)

Posty i tematy należy dodawać w ściśle określonych subforach. Nie należy dodawać wątków o danym temacie w miejscach przeznaczonych do dyskusji na inne tematy.

Na forum można dyskutować wyłącznie na tematy związane z trunkami alkoholowymi i metodami ich wytwarzania (technologią winiarską, miodosytnictwem, nalewkarstwem, surowcami winiarskimi, degustacją, oceną trunków i temu podobnymi). Nie wolno poruszać wątków propagujących alkoholizm lub tematów prezentujących szczególnie niski poziom kultury osobistej.

Administracja Forum będzie usuwała wątki i posty nie związane z tematyką niniejszego forum, za wyjątkiem subforum "Hyde Park", gdzie tematy nie związane bezpośrednio z główną tematyką forum będą dopuszczane. Na subforum "Hyde Park", podobnie jak w pozostałych częściach Forum, obowiązują zasady kultury, szacunku i poszanowania innych użytkowników.
Niedozwolone jest, zamieszczanie tematów niezgodnych z obowiązującym w Polsce prawem.
Niedozwolone jest, zamieszczanie tematów dotyczących destylacji.
Prosimy również nie poruszać tematyki dotyczącej religii i polityki.
Zasady zachowania kultury, szacunku i poszanowania innych użytkowników oraz zgodności z obowiązującym w Polsce prawem dotyczą również wiadomości prywatnych (PW).

Tematy pośrednio związane z głównym tematem forum mogą być poruszane w wydzielonych przez Administrację subforach tematycznych: giełda, ludzie, kulinaria, galeria grafiki winiarskiej, literatura, sery i podobnych.

Administracja będzie usuwać wszystkie posty, które uznane zostaną za wykorzystujące forum do celów czysto handlowych, zamieszczone bez uprzedniej zgody Administracji.

Dodając nowy post należy pamiętać, by temat posta wskazywał na problem jaki ma użytkownik. Niedozwolone jest umieszczanie tematu niezgodnego z treścią posta.

Zanim dodany zostanie temat z pytaniem należy się upewnić, że wcześniej wątek o takiej samej lub zbliżonej treści nie został na forum opublikowany, lub czy kwestie z nim związane nie zostały wyjaśnione na stronie macierzystej http://www.wino.org.pl lub http://www.old.wino.org.pl.
Każdy duplikowany wątek będzie usuwany.

Użytkownik ma prawo do merytorycznej edycji posta w momencie, gdy na jego poprzedni post nie została udzielona odpowiedź, a uważa, że zapomniał dopisać odpowiedniego zdania.

Nie wolno edytować merytorycznej zawartości posta, jeśli inny użytkownik udzielił na niego odpowiedzi. Nie wolno przekształcać zdań w poście, chcąc zaszkodzić innym użytkownikom.

Jednego dnia nie wolno pisać kilku postów pod rząd; jeśli po ostatnim Twoim poście nie ma odpowiedzi innego użytkownika użyj opcji "edycja".


3. SŁOWNICTWO

Ludzie korzystający z forum są ludźmi światłymi i kulturalnymi, nie preferują słownictwa wulgarnego oraz obrażającego kogokolwiek z forumowiczów. Uwaga ta dotyczy także dbałości o interpunkcję i ortografię. Każdy, kto swą nazwą użytkownika lub zachowaniem i słownictwem będzie prowokował do kłótni lub wulgarnie wyrażał się na forum oraz będzie w świadomy sposób ignorował uwagi innych forumowiczów na temat pisowni, zostanie usunięty z listy użytkowników. Powyższe zasady dotyczą również wiadomości prywatnych (PW).

4. AKTYWNOŚĆ NA FORUM

Każdy nowy użytkownik zobowiązany jest do dodania posta/tematu w ciągu 7 dni od zarejestrowania. W przeciwnym razie, brak aktywności na forum będzie znakiem, że użytkownik zarejestrował się dla samej rejestracji i nie używa swojej nazwy użytkownika do korzystania z forum. Nie chcemy, by nieaktywny użytkownik blokował nazwę dla innych, uniemożliwiając rejestracje pod takim samym nickiem. Każdy użytkownik, mający po tygodniu stan 0 postów, będzie usuwany.

5. ZAŁĄCZNIKI

Aby nie przeciążać forum oraz serwera zbyt dużymi obrazkami, rozmiary załączników powinny mieścić się w granicach 800x600 pixeli. Jednocześnie, załącznik nie może przekroczyć 100 KB. Wszystkie załączniki, które przekraczają wymagane rozmiary, będą usuwane z postów.

Ograniczenie rozmiarów dotyczy KAŻDEGO zdjęcia, niezależnie czy jest ono upload-owane na forum, czy linkowane z innego serwera.

6. AVATARY

Wszyscy, którzy mają avatary, lub będą chcieli takowe posiadać, proszeni są o obrazki o wymiarach nie większych niż 80x80 pixeli oraz rozmiarze nie przekraczającym 5 KB. Każdy avatar o większych wymiarach i rozmiarach będzie usuwany z profilu.
Administracja forum zastrzega sobie prawo do usuwania avatarów kontrowersyjnych, wulgarnych, obraźliwych lub łamiących prawo.

7. REKLAMA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ i HANDEL.

7.1. Reklamowanie i informowanie o działalności gospodarczej jest dopuszczalne WYŁĄCZNIE po uzyskaniu zgody Administracji forum (zarzad@wino.org.pl), która każdorazowo określi sposób i zasady prezentowania reklamy/informacji.
7.2. Nie związany z działalnością gospodarczą handel i wymiana surowcami, materiałami, akcesoriami lub urządzeniami stosowanymi w winiarstwie są dopuszczalne WYŁĄCZNIE na subforum Giełda. W przypadku jednak, oferowania do sprzedaży większych ilości tychże, wymagana jest zgoda Administracji forum (zarzad@wino.org.pl).
7.3. Zabrania się umieszczania ofert lub linków do stron komercyjnych oraz portali aukcyjnych i społecznościowych w stopce, awatarze oraz w postach pisanych na forum z wyłączeniem przypadków określonych w pkt 7.1
7.4. Zabrania się umieszczania w podpisie (stopce) użytkownika jakiejkolwiek grafiki.

8. PROBLEMY

Wszelkie niezbędne pytania i odpowiedzi zostały zawarte w dziale "Pomoc".

O wszelkich problemach z forum należy pisać w określonym do tego celu subforum. Pozwoli to na szybką naprawę danego problemu oraz na ulepszenie obsługi i pracy forum.

9. WYŁĄCZENIE ODPOWIEDZIALNOŚCI

Publikowane wypowiedzi są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Właściciel forum nie ponosi odpowiedzialności za ich treść. Jeśli uważacie, że którakolwiek z opinii narusza obowiązujące zasady, normy prawne, netykietę, propaguje przemoc, jest wulgarna, obraźliwa, wzywa do nienawiści na tle religijnym lub rasowym - zgłoście ją do moderacji.

10. PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
- administratorem danych osobowych jest SWiMP,
- dane osobowe będą przechowywane, do momentu likwidacji konta użytkownika,
- dane osobowe nie będą przekazywane osobom trzecim,
- dane osobowe są chronione w odpowiedni sposób,
- jeżeli nie wyrażasz zgody na ich przetwarzanie - nie rejestruj się na tym forum lub usuń swoje konto.

11. POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Ostateczna decyzja w sprawach spornych należy wyłącznie do Administracji forum.
Administracja forum ma prawo do zmiany regulaminu.
Administracja nie ponosi odpowiedzialności za jakiekolwiek szkody powstałe w wyniku użytkowania forum.


Wszystkie prawa zastrzeżone. Użyte znaki towarowe i loga graficzne są własnością odpowiednich firm, instytucji czy osób prywatnych. Użyte zdjęcia są własnością ich autorów, komentarze należą do osób komentujących, zaś cała reszta © 2004-2016 Stowarzyszenie Winiarzy i Miodosytników Polskich