Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Pytania na początek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.
Na początek coś o sobie. Jestem nowym użytkownikiem. Zainteresowałem się robieniem miodu pitnego. Jestem studentem i od października nie będe czesto bywał w domu.
i z tym związane jest jedno pytanie:
1) czy miód może stać w butli( z osadem drożdżowym) przez dłuższy czas 1,5-2 miesiące?(czytałem że pierwszy raz ściągać należy po ok 4 tygodniach)
2) jak przygotować butle która nie była używana ok 10 lat oprócz umycia jej co jest oczywiste?
z góry dziękuje za odpowiedz
pozdrawiam
Adam
Po dokładnym umyciu opłucz balon w piro.
Nie jest najlepszym rozwiązaniem trzymanie zbyt długo miodu/wina nad osadem (znajdują się w nim resztki padych drożdży i zanieczyszczenia z nastawu). Jeśli masz już miód to możesz go nastawić dziś i możliwe iż za ok. miesiąc będziesz go mógł zlać po raz pierwszy. Jeśli nie nastawisz teraz to przecież jak pojedziesz na studia z początkiem października to i tak przyjedziesz do domu przed 1 listopada. Więc nastaw miodzik pod koniec września a przy dobrym ukladzie po miesiącu go zlejesz.
Swoją droga to robienie pierwszego miodu drogą korespondencyjną nie jest najlepszym sposobem. Więc może to przemyśl. Albo zabierz midzik i balon do akademika i nastaw go tam -doglądaj, chuchaj i pelęgnuj a koledzu i koleżanki będą dla Ciebie bardzo mili (w oczekiwaniu na konsumpcję:P)
ad 1 może, burzliwa fermentacja może tyle potrwać w zależności od rodzaju miodu a tego nie napisałeś
ad 2 10 lat o niczym nie świadczy, jeśli nie pęknięta umyć wodą z np. Ludwikiem dobrze płukać, odkazić roztworem pirosiarczanu, obwąchiwać:) czy nie zalatuje stęchlizną albo jakimiś innymi zapaszkami.

uzupełnij profil o miejscowość w której mieszkasz i witaj na forum.
będzie to trójniak. ja zachodzi proces fermentacji? użyje najprawdopodobniej drożdży tokaj.

krzysmoc