Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: pomoc przy sliwkach [śliwka renkloda]
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5
Witam, jestem nowy na forum i nowy w temacie win. Mam duuuzy wysyp zoltych renkolond, i postanowilem zrobic winko z nich, pierwszy raz, przeczytalem jak robil to vooyeck vzyli zgniotlem sliwki w wiadrze, dodalem pectic enzyme, na nastepny dzien dodalem drozdzy i....NIC DWA DNI MIJA BEZ FERMENTACJI. Nie wiem co robic, nie chce stracic nastawu ,mam tego 3 wiadra po 21 litrow. W pirwszym dniu dodalem po 2,5 kg cukru , ipo 2 litry goracej wody do kazdego wiadra po zgnieceniu sliwek. Dodalem tez po 2 lyzeczki pectic enzyme. To to samo co pektopol w polsce, acha, pisze z Kanady. Przepraszam ze troche haotycznie, ale ogarnia mnie panika. Prosze o szybka odpowiedz co
mam robic. :glowa_w_mur:
Podaje moj e-mail gdyby ktos chcial mi pomoc. jackkrupa@yahoo.com
Jakie drożdże dałeś? Czy aktywne (wymagają tylko uwodnienia przez kilkanaście minut) czy też zwykłe winiarskie drożdże (wymagają zrobienia MD /matka drożdżowa/ co trwa 1-3 dni). Coś mi się wydaje, że dałeś drożdże winiarskie bez wcześniejszego przygotowania MD. Nic też nie piszesz o dodaniu pirosiarczynu przy nastawianiu oraz pożywki dla drożdży przy dodawaniu drożdży. Podaj więcej informacji i nie panikuj.
Dodalem drozdze winiarskie,EC-1118 rozpuszczone w 50 ml cieplej wody, poczekalem 15 min i wlalem do moszczu o temp. ok 22 C . Dzien wczesniej byla dodana pozywka dla drozdzy 2 plaskie lyzeczki na wiadro (21 litrow). Tak samo dzien wczesniej ( zaraz po zgnieceniu dodalem pectic enzime po 1 lyzeczce na wiadro i po 2.5 cukru na wiadro. Wczoraj przed dodaniem drozdzy bylo 1.083 specific grawity ( tu w Kanadzie tak sie ocenia zawartosc cukru w nastawie ) Moge dolaczyc zdjecia torebek z drozdzami i nastwu, ale nie wiem jak mam to zrobic.
Czy na opakowaniu z drożdżami nie było instrukcji stosowania?