Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino śliwkowe - śmieszny problem.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, jako, że to mój pierwszy post na Waszym zacnym forum - chciałbym się przywitać! Jestem Bartek, produkcją wina zajmuję się dopiero od jakichś 4 lat. Jednak wszystkie poprzednie wina robiłem z proporcjami "na oko", co nie znaczy, że wina się nie udawały - głównym kryterium oceny był smak i przez te 4 lata jedno tylko schrzaniłem. W tym roku trafiło mi się mieć nadmiar śliwek węgierek, toteż postanowiłem zrobić z nich wino.

Jak już wspomniałem, pierwszy raz chciałem ten proceder przeprowadzić z odpowiednimi ilościami składników, no i... przedobrzyłem ;D

Dałem:
22kg śliwek węgierek, ćwiartki
6kg cukru rozpuszczonego w 13l wody (teraz wiem, że cukier powinienem dodawać partiami, jednak drożdże ruszyły na jednorazowej pełnej porcji)
drożdże Burgund
pożywka

Drożdże i pożywkę dodawałem w ilościach wg instrukcji na opakowaniach.

Wszystko to upchnąłem do balona o teoretycznej pojemności 40L, jednak się zmieściło - prawie pod szyjkę. Drożdże zaczęły wariować i już po kilku godzinach od zamknięcia nastawu piana wręcz tryskała z rurki fermentacyjnej. Widziałem już takie cuda, więc przestawiłem tylko balon do miski, żeby nie zalał mi podłogi. Po 3 dniach piana opadła, wino bulka jak szalone - co kilka sekund. Jednak to, co z balona umknęło to jakieś 7l słodkiego, gęstego soku, który niestety poszedł w kanał. Tutaj pojawia się pytanie, czy w momencie, gdy będę wybierał z balona owoce (planuję to zrobić 1,5 tyg od nastawienia), mogę uzupełnić te 7 litrów np wodą z cukrem? Drugi problem to gęsta konsystencja cieczy, jakby lepko-oleista, nie wiem, może to normalne przy śliwkowym na początku? Niestety nie dodałem Pektopolu i obawiam się, że stąd ten drugi, niepokojący problem.
1. Wody możesz dolać.

2. Co do konsystencji - nie chce cie martwić, ale....