Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: wino z głogu, przesadziłem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam
Chciałem o coś zapytać. Jestem nowicjuszem, zerwałem głóg z zamiarem zrobienia wina, wszystko robiłem wg przepisu, ładnie fermentowało (bulgotało w rurce fermentacyjnej) ale coś mnie tknęło i pomyślałem sobie że dodam więcej cukru. Ulałem rozpuściłem cukru i z powrotem do butli.

Troszkę pobulgotało i minęły 2 tygodnie prawie a wino stoi i cisza, owoce opadły i zero piany.

Proszę, pomóżcie, co mogę zrobić wino ma ponad 2 mc:(
Być może cukier się skończył to i przestało bulgotać. Może być i tak że drożdże wyrobiły %ty max ile dały rade i zdechły :)
To tak w skrócie.
Nic nie piszesz o pomiarach Blg [początkowe ..] i dawkach cukru.
blg??
hymm dawki trudno powiedzieć,
pierwszy raza dałem zdaje sie 2 kilo na 5 litrów chyba a potem miesiąc później w litrowym garczku ze dwie szklanki i przed dwoma tygodniami tak samo no i dupa, dzisiaj dodałem drożdży (madera) bezpośrednio...
no i nie wiem czy dobrze czy źle:/
Napisz dokładne proporcje nastawu, bo ciężko zrozumieć. Na pierwszy rzut oka grubo przesadziłeś z cukrem.
BLG określa zawartość cukru w nastawie. Poczytaj formu, to dowiesz się po co się to robi.
wiec tak:
zebrałem 3 kg owoców nie drylowane tylko przekrojone wpakowałem do butli +6 l wody, 3 kg cukru, ok 8g drożdży madera po kilku dniach dodałem jeszcze roztworu wody 1 l z cukrem ok 1 kg, po miesiącu ściągnąłem trochę 1 l moszczu i rozpuściłem cukier i spowrotem do butli, po następnym miesiącu zrobiłem to samo i dupa, wino stoi, nie bulka, owoce opadły!!!!!!!:/
Wina masz ok 10 litrów (7l wody plus ok 4,5 kg cukru). Przyjmuje się, że maksymalne stężenie alkoholu dla drożdży to ok 18%. Nie wiem do ilu procent dociągają Madery, ale załóżmy że do 18%. Cukru powinieneś dać 3 kg i osiągnąłbyś ten właśnie poziom alkoholu.
W Twoim przypadku drożdze zrobiły swoją robotę i zostały zabite przez alkohol.