Witam,
jestem początkującym pszczelarzem i chciał bym zrobić po sezonie trochę miodu pitnego. Nie wiele wiem na ten temat, nie mam żadnego sprzętu. Czy możecie polecić coś na początek łatwego, co muszę kupić, czyli co jest absolutnie niezbędne? Dodam że będę miał kilka kilo miodu gryczanego na ten cel
Chętnie nawiążę kontakt z jakimś specjalistą z południowej części Warszawy, Piaseczna lub okolic. Oczywiście proszę o dobre rady wszystkich
Pozdrawiam,
milix
Cukromierz, balon, rurka, termometr (opcjonalnie), drożdże, DAF, pożywka kompleksowa....
To chyba wystarczy...
A przepisy znajdziesz na głównej, nie robiłem nic z gryką, więc się nie wypowiadam...
Wpisz miasto w profil

Trochę poczytałem i jestem zdecydowany na miód niesycony czwórniak. Bez dodatków tylko czysty miodek na początek, stosunkowo szybko się zrobi

Zastanawiam się nad małym nastawem kilka litrów na początek, mam trochę miodu wielokwiatowego może będzie lepszy? Zastanawiam się nad jakimś małym balonem macie sprawdzone sklepy w stolicy? Może jakiś market ma bogaty dział winiarski?
W Zielonce jest hurtownia ogrodnicza z b. przyzwoitymi cenami balonów (sami sprowadzają, nie biorą od Biowinu)
Ale to za daleko pewnie. Pozostają markety lub sklepy internetowe (jak kupisz wiele potrzebnych rzeczy to wychodzi tanio).
Do czytania forum i/lub ogólnie dostępna podstawowa pozycja:
[
attachment=13657]
Powodzenia
Ja polecam Euro-Win. Ceny w stolicy są straszne, podam Ci przykład: korkownica dwuramienna cena w jednej z większych sieci budowlano-ogrodniczych 129 zł, w euro-winie 69 zł. Ta sama korkownica...
Poza tym w kilka litrów będzie jak westchnienie

Witam,
po dłuższej nieobecności (awaria komputera) witam ponownie.
Zaglądałem do sklepu euro-win i ceny naprawde sensowne. Nie posiadam żadnego sprzętu więc na początek balonik 10l rurka i korek jakieś 40zł. Zastanawiam się czy nie brać od razu 15 litrów ale może na razie spokojnie