Mam kolejne pytanie ponieważ jestem początkujący.
Czy jest sens zrobienia wina z soku 100Procent Jabłko - rabarbar bez dodatku cukru. Sok jest oczywiście w kartoniku.
Rabarbar to chyba nie najlepszy dodatek do wina, do tego jest mocno kwaśny, a już sam sok z jabłek ma wystarczająco dużo kwasu.
Zrób wino ze zwykłego soku 100% jabłko, np. Riviva z Biedronki jest bardzo dobry.
Dziękuję
Mam jeszcze pytanko np do balonu 5 litrowego ile mam wlać tego soku i czy dodawać jeszcze syrop cukrowy? Jakie proporcje będą najbardziej optymalne?
około 4 litrów, syropu nie dawaj, rozpuść wyliczony cukier w soku.
A czy np. jabłokowo gruszkowy sok się nada?
Jeszcze mam pytanko jakie dodatki można dołożyć do takiego nastawu? Np gozdziki czy coś innego?
Wiem że ludzie dają rodzynki
Ogólnie to tak:
Na początku trudno zrobić wino "lekkie, półsłodkie", więc:
1. Robisz wino na max %, czyli 16% i wtedy musi być słodkie
2. Robisz wino na 11% i zostawiasz je wytrawne, jeśli pijasz takie wina, ale na początku trudno jest zrobić dobre wytrawne wino
3. Robisz wino na 11-12% i dosładzasz je ksylitolem (można dość tanio zamówić na allegro), 30 g /litr da półsłodkie wino.
4. Rodzynek możesz zawsze dodać
5. Nie dodawaj niesprawdzonych dodaktów, szczególnie przypraw. Szczypta przypraw może zepsuć całe wino. Przyprawy możesz dodać na koniecdo mniejszej ilośći, np. do butelki wina dodać 2 goździki i potrzymać kilka tygodni.
Czyli sok 100 procent z kartonu i do tego np 250 g rodzynek?
Jako że mam za sobą kilka dużych nastawów z soku z kartonika to mogę doradzić:
Weź 4 l soku Riviva z Biedronki, dodaj 700 g cukru, pożywkę, drożdze winne (używam drożdzy Saint Georges z firmy LeMag)- absolutnie nie można stosować drożdzy wysokoalkoholizujących. Stosowane przeze mnie drożdze teoretycznie wytrzymują 13%.