Witajcie! Mam pytanko do winiarzy którzy bawili się w robienie win z kartkoników i mają jakąś wiedzę na ten temat

Wczoraj znalazłem taki oto przepis:
http://www.multimex.cc.pl/przepisy.html#polak_potrafi
Co o nim sądzicie? Czy ten przepis jest jak najbardziej w porządku, czy coś może byście zmienili?
Inna kwestia, czy możliwe jest by wino było gotowe 2 miesiące od nastawienia i czy faktycznie może mieć te 14-16% alkoholu?
Jestem początkującym winiarzem, niedawno nastawiłem ryżowca, jednak znalazłem w piwnicy gąsior 8 litrów i postanowiłem zrobić parę litrów w/w specyfiku
Ja też znam ten przepis, nawet planuję to wino w zimę popełnić

Moim zdaniem przepis jest sam w sobie ok, ale zawsze można coś zmienić dodając np. rodzynki, lub sok ze świeżych jabłek.
Potrzebna będzie dobrzy pracująca MD, no i chyba cukier na 2 raty.
Co do tych 2 miesięcy, to uważam, że to również jest wykonalne, sok w kartonie jest pasteryzowany, klarowny więc pewnie i wino łatwo się klaruje. Ale myślę że nie będzie zbyt smaczne po 2 miesiącach więc jeśli o mnie chodzi to i tak winko sobie poleży
Okaże się jak ktoś te wino zrobi i przedstawi fotorelacje

Planuje zrobić je teraz... na jakie raty najlepiej podzielić cukier i wodę

?
(06-08-2012, 19:59)Lipton napisał(a): [ -> ]A może taki patent warto by było spróbować ?
http://www.youtube.com/watch?v=H_dqJsB_l8E
Pozdrawiam
Plan może ok. ale ta chemia w tym soku to pewnie masakra

pomińmy milczeniem fakt że wino " gotowe " do picia w tym przepisie ma chyba ze 14 dni, ten aromat zdechłych drożdży, bezcenny....
janek2000 ja bym chyba dodała 2 kg cukru i 4 l wody w pierwszej racie - ale koniecznie zmierz BLG jak będzie ok 20 to super.
A w drugiej - odpowiednio jak w przepisie- 1 kg cukru w 2 l wody.
PS. tak sobie myślę że trochę dużo tu tej wody, no ale taki przepis