Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: MOJA WINNICA w Podkarpackiem - Pomoc w założeniu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2

Witam, mam małą działkę obok domu na której chciałbym posadzić winogrona. Zakupiłem sadzonki Rondo i Seyval Blanc. Jestem amatorem więc mam kilka pytań :
1. Moje pole ma 8x12 tak jak zaznaczyłem na rysunku i pytanie czy dobrze umieściłem rzędy, chodzi mi głownie o odstępy między rzędami i kierunek rzędów ( północ-południe ), bo słyszałem różne opinie na ten temat.

2. Co ile metrów zrobić odstęp w rzędach miedzy sadzonkami ?

3. Jakim sposobem poprowadzić te odmiany winogron ?

Myślałem nad pojedynczym guyocie i pomiędzy sadzonkami 1,5 metra ale nie jestem pewien co do tego bo nie mam doświadczenia . Załączam rysunek poglądowy jak oraz poglądowe zdjęcie w realu ( na zdjęciu strona północ za plecami południe, lewa zachód, prawa wschód).
Dziękuję za każdą poradę, pozdrawiam.

http://zapodaj.net/a0c70850ba312.jpg.html

Coś mi się te kierunki świata nie zgadzają:)
Spadek jest na południe czy na północ?

1,5 m i pojedyńczy guyot nieidą w parze. Nie uzyskasz z pnia 1,5 m zdrewniałej latorośli, bo nie będzie tyle rusztowania nad pniem, żeby to poprowadzić.
Raczej albo podwójny Guyot albo Royat.
Rondo i Seyval w obu sposobach będą plonować.
Przecież napisał, że południe za plecami, czyli spadek jest na południe.
Krzysiek 1,5m między sadzonkami na pojedynczego Guyota to stanowczo za dużo. Wystarczy 1-1,1m. Jest to chyba dla początkującego najlepsza forma prowadzenia.
2 m między rzędami to minimum.
Dlaczego na białe wsadzasz akurat Seyvala? Ja używam Seyvala jako dokwaszacz.
Wpisz lokalizację będzie łatwiej doradzać.