Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: potrzebna pomoc
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Po pierwsze jestem bardzo początkujący, także pytania mogą wydać się głupie, ale odpowiedzi mile widziane

Zabrałem się za pierwsze wino i mam pewne wątpliwości co do taktyki którą przyjąłem, a mianowicie. Na obecnym etapie jest to moszcz 6kg winogron, dwa litry wody, 1.5 kg cukru. Znajduje się to becze plastikowej, przykryte gazą i deklem. Moje pytanie jest następujące: Czy na tym etapie dostęp powietrza musi być ograniczany?
Planuję przelać to do balona po ok. 7 dniach. Czy dodawać drożdży winiarskich? Ponoć na drożdżach które są na winogronach też powinno zacząć fermentować. Proszę o rady. Z góry dzięki.
Rozumiem, że te 6kg to jest miazga owocowa a nie moszcz. Moszcz to inaczej odciśnięty sok.

Zawsze jest lepiej, kiedy ograniczamy dostęp powietrza w czasie fermentacji. Nie mniej jednak podczas fermentacji burzliwej nastaw jest pod poduszką wydzielającego się CO2, więc zabezpieczenie w postaci gazy i dekla może okazać się wystarczające. Nie daje to jednak pewności, ze żadne świństwo się nie dostanie do środka.

Polecam dodać drożdże szlachetne jak najszybciej. Drożdzę dzkie są nieprzewidywalne, nigdy nie wiesz ile % wyciągną, a wino jest bardziej podatne na choroby, octowienie. Chociaż przyznam się, że pierwsze wino z winogron tez zrobiłem na dzikusach i wyszło niczego sobie.
A jeżeli chcesz zacząć fermentację na dzikusach, a po 7 dniach dodać szlachetne, to musisz mieć na uwadze to, ze szlachetne bedą miały trudniejsze zadanie, bo najpierw będą musiały się pozbyć dzikusów z nastawu.
(10-10-2012, 23:04)miskee napisał(a): [ -> ]Rozumiem, że te 6kg to jest miazga owocowa a nie moszcz. Moszcz to inaczej odciśnięty sok.

Miazga, moszcz i sok to trzy różne postacie.

Miazga to zmiażdżone całe owoce.
Moszcz to sok i miąższ, bez skórek i nasion.
Sok to sok :)
(11-10-2012, 07:35)Boullii napisał(a): [ -> ]