Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Miód Pitny mój 1 raz
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam serdecznie całe grono forum mam pytanie bo w temacie miodów jestem zielony ... więc tak dziś zalalem mały balon swoim czwórniakiem dla próby. Balon to 5l całości zalane 4litry i właśnie nie wiem czy dobrze zrobiłem matkę drożdżową ... Drozdze ZAMOJSCY do miodów szklanka wody + łyżka cukru + szczypta pożywki w butelce 1,5l zatkane korkiem z waty w cieple bo zawieszone na kaloryferze stało tak 7 dni tak wyczytalem na jakiejs stronie, straszny smród wytworzyła sie pijana chociaż nie wiele ;/ i zawiesina białej barwy nieswiadomy wlalem to do balona wraz z reszta pożywki ok 4 gram + kwasek cytrynowy ale balon stoi wiem ze to moze być zawcześnie by miód ruszył bo minelo 2 godziny ale chcę jak najszybciej uratować jesli coś popsułem temperatura ok 28 stopni baniak stoi przy grzejniku. proszę o pomoc jesli coś zle zrobiłem i jak mozna to uratować czy znowu zaszzcepic drożdże czy wszystko jest ok i powinno ruszyć ?
Wydaje się, że ok - jak na czwórniaka. Tylko te 28 *C to za dużo.
Ostatnio nastawiałem wino ryżowo-rodzynkowe. Drożdże, co prawda Biowinu nastawiłem trzy dni wcześniej w soku z cz. porzeczki. Po dobie nic się nie działo. Następnego dnia rano na wodzie z cukrem. Znowu nic. Miałem jeszcze do dyspozycji kompot z truskawek - wieczorem nastawiłem trzecią MD. Minął znowu jeden dzień i nic się nie działo. Pomyślałem sobie, że wleję to wszytko do balonu, a dzień później, jak będę w Szczecinie, to sobie kupię jakieś lepsze- -świeższe drożdże i wtedy jeszcze raz nastawię MD. Tak też zrobiłem. Jak wróciłem z "województwa" - to mile mnie zaskoczyło bardzo energiczne bulkanie w balonie. Myślę, że powinieneś poczekać co najmniej dobę, a poza tym ja bym przeniósł balon w nieco chłodniejsze miejsce.