Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino z wiśni. Czy można dorzucić agrest ?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, w weekend nastawiam winko z 9kg wiśni.
Znalazło się w moim posiadaniu 1kg czerwonego agrestu. Czy można go dodać do nastawu? Jeśli tak, to miażdżyć go? Proszę o skorygowanie poniższego planu o ten agrest, jeśli warto go dodać.

Druga sprawa. Ogólnie jestem początkującym, robiłem tylko raz wino (wyszło dobre), i właśnie nie jestem pewien procesu nastawienia. Ma być słodkie.

Można prosić o skorygowanie/nakierowanie moich planów:

1. Czwartek (dziś) tworzę MD Biowin Malaga+pożywka (wg instrukcji)
2. Piątek wieczorem wyciągam wiśnie z zamrażalnika
3. Sobota rano drylowanie 9kg wiśni. Pestki mam zamiar nie dodawać (Może trochę dodać?)
4. Proporcje nastawu: 9kg wiśni/4,5 kg cukru/4,5 l wody
5. Rozpuszczam cukier (całość czy rozłożyć to na raty?) w 4,5L wody (przegotowanej czy może być prosto z butelki mineralnej niegazowanej?)
6. Do balonu wrzucam: (balon wcześniej umyty i zdezynfekowany piro) wiśnie z powstałym podczas drylowania sokiem, wodę z cukrem, MD.
7. Sprawdzam BLG (w tym momencie sprawdzić czy wcześniej/później)
8. Zamykam korkiem z rurką.

Dodatkowe pytania:
Czy dodać rodzynki ?Jak często sprawdzać BLG? Czy do nastawu dodać pirosiarczyn ?
Można dodać. Nie trzeba mażdżyć.
2. Wiśnie wyciagnąć z zamrażarki, gdy są wyraźne oznaki fermentacji MD.
3. Mozna trochę dodać. Ja dodaję wszystkie pestki (nie dryluję) ale to kwestis osobistych preferencji i stosowanej technologii - z owoców otrzymuję produkt uboczny. Z wiśni łatwo wyciska się sok. Jeżeli nie lubisz lub obawiasz się pestek, lepiej je rozdrobnić mieszadłem i odcisnąć.
4. Moim zdaniem za dużo cukru. Dałbym 3-3,5kg. Poćwicz obliczenia (to podstawa) lub poszukaj sprawdzonego przepisu.
5. Rozłozyć na 2 raty.