Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Moje pierwsze trójniaki - jeżyniak i "klasyczny"
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam wszystkich miodosytników!
Jestem bardzo początkujący ale od dłuższego czasu przygotowuję się do nastawienia pierwszego miodu pitnego (do tej pory robiłem jedynie nalewki).
Chciałbym nastawić niesycone: owocowy jeżyniak oraz "klasyczny" i mam kilka pytań na początek:
1. Sok z jeżyn przygotowałem sokownikiem i na gorąco zamknąłem w słoikach - czy taki się nadaje?
2. Czy sok dodać do brzeczki już na samym początku czy może później?
3. Czy do "klasycznego" na miodzie gryczanym dodawać aromaty czy lepiej pozostawić tylko miód i wodę a na koniec kwasek do smaku?
4. Czy miód nawłociowy i faceliowy też nadają się do procentowego wypicia?
5. Mam dwa balony 10l czy wystarczą na 6l nastawu każdy (chodzi o efekty fermentacji)?
Pozdrawiam
Adam

ad -3 nie wiem co znaczy "klasyczny"
Odpowiedź na pozostałe pytania - TAK

Jacek
Klasyczny, czyli czysty, naturalny? Jeżeli tak, to nie dodawaj nic do niego, a szczególnie sztucznych aromatów. Do naturalnego tylko miód i woda oraz kwasek/sok z cytryny na koniec.
Wielkie dzięki za pomoc Jacek i gr000by.
"Klasyczny" to taki czysty miód i woda bez dodatków smakowych.
Jeszcze tylko muszę zakupić fosforan dwuamonowy i będę nastawiał.
Adam
A on się naturalny nie nazywa?
Zaczynam od jeżyniaka i pierwsze wątpliwość:
1.ile dodać bayanusów na 6l nastawu ?:
- wg opakowania 30-60g/100l
- wg www.klubwiniarzy.pl 1-1,5g/1l
2. czy przy uwadnianiu drożdży dodać brzeczki miodowo-owocowej?
adamwas
1. Całą torebkę. Tam jest chyba 7 g czy coś w ten deseń.
2. Przy uwadnianiu nie, ale zaraz później - nie zaszkodziłoby hartowanie. Chociaż do trójniaka...
Wielkie dzięki bozoo.
Trochę spanikowałem:
- 6g (w torebce było 10g) uwadniałem w 50 g wody+10 g brzeczki ale zobaczyłem, że woda miała ok 38c:glupek:
(ale rosną jak szalone)