Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: wino z jabłek oraz soku z kartonu
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam :) robię moje pierwsze wino z jabłek i mam pytanie ponieważ po przepuszczeniu 11kg jabłek przez sokowirówkę uzyskałem tylko 7litrów soku, i tu moje pytanie czy mogę dokupić sok w kartonie 100% pisze również że nie słodzony tylko zawiera cukier własny z jabłek.
A jakie widzisz przeciwwskazania? Twoje wino i robisz co zechcesz. Jeżeli nie masz jabłek, a masz pół balonu to dokup dobry jakościowo sok i dolej. Z soku z sokowirówki odrzuć pianę i osad, reszta ok.
Dzięki :) nie no jestem początkujący więc mam masę pytań :) bo nie chcę niczego zepsuć;/...

A jak z rodzynkami np mogę wsypać dwa opakowania np i czy np takie proporcje jak podam będą ok:

7l soku z jabłek
0,5 kg rodzynek
5l wody
3kg cukru
(22-10-2013, 12:27)grzesio2507 napisał(a): [ -> ]A jak z rodzynkami np mogę wsypać dwa opakowania np i czy np takie proporcje jak podam będą ok:
Możesz dać dwa opakowania, koniecznie sparz rodzynki przed dodaniem.
Wody nie dodawałbym wcale.
hmmm rozumiem tylko ja mam baniak 25l więc będzie trochę pusto ;/... chyba że mogę ewentualnie na drugi trzeci dzień dodać jeszcze np soku z czegoś
(22-10-2013, 12:34)grzesio2507 napisał(a): [ -> ]chyba że mogę ewentualnie na drugi trzeci dzień dodać jeszcze np soku z czegoś
Możesz dodać. Najlepiej soku z jabłek, skoro to ma być wino jabłkowe :)
[attachment=17917] tak to wygląda :) mam pytanie bo chciałbym już dodać drożdzy i pożywkę na opakowaniu drożdzy mam napisane na 25L wina więc ile dodać? (są to drożdze z pożywką)
Jaki kolor ma soczek, bo mnie wygląda na utleniony. Nie będę strofował bo to Twoje wino ale źle się do wyrobu przygotowałeś. Dodaj tam co chcesz byle to już fermentowało. Nie dziel drożdży, syp całe.