Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Czy już butelkować?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Po 2 miesiącach moje wino z dzikiej róży się wyklarowało i przestało pracować. Na cukromierzu pokazane już jest koniec fermentacji. Dodałem pirosiarczanu według przepisu. Od kilku dni ani nie ruszyło. Jak myślicie bezpiecznie jest już butelkować? Bo jestem początkujący, a naczytałem się o pękających butelkach przez CO2. Ale skoro już nie pracuje i jest klarowne, to chyba można?
2 miesiące temu je nastawiłeś i już wyklarowało?
nie sądzę, na pewno z czasem będzie zrzucało jeszcze osad. . . zaczekaj miesiąc żeby się przekonać czy będzie osiadał osad.
Zlej znad osadu (jeżeli jakikolwiek jest) Wstaw do chłodnej piwnicy. Za rok zabutelkujesz.
A ja będę złośliwy :p i powiem, że opcja szukaj nie gryzie a i w FAQ są odpowiednie wątki na temat butelkowania.

Sam jestem początkujący, i dopiero nastawiłem niedawno pierwsze wino, lecz w międzyczasie czytam forum i dowiaduje się potrzebnych informacji. Bo jakby nie było tematów o podstawowych rzeczach jest multum. Jednak większość ludzi jest chyba leniwa z natury i szuka takiej drogi do celu która wymaga od nich jak najmniejszych nakładów pracy :/ tutaj należy się ukłon w stronę ludzi dobrej woli i wielkiej cierpliwości, którzy wciąż mają siłę po raz n-ty odpowiadać na te same pytania.
Jak chcesz mieć granaty ręczne w piwnicy to butelkuj, ale pamiętaj, że wybuchające butelki to nie jest wcale wymysł wybujałeś fantazji forumowiczów...
(28-11-2010, 23:40)mkaz napisał(a): [ -> ]Zlej znad osadu (jeżeli jakikolwiek jest) Wstaw do chłodnej piwnicy. Za rok zabutelkujesz.

Już zlewałem 2 razy :) Jest klarowne. I do tego mocne. Co do roku to wątpię by tyle wyrzymało ;)
[quote='Lugran' pid='117679' dateline='1290985351']A ja będę złośliwy :p i powiem, że opcja szukaj nie gryzie a i w FAQ są odpowiednie wątki na temat butelkowania.