Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: DR pracuje jak szalone a BLG stoi.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Panowie kuriozum. Nie jestem nowicjuszem ale takie coś zdarza mi sie po raz pierwszy. Nastawiłem 54 l suszonej DR, najpierw na tokayach biowinu, blg 15. Było to 10 dni temu. Wino zaczęło coś tam bulgotać, lekka piana itp. Po 3 dniach takiej wątłej burzliwej zmierzyłem BLG. I co? Dalej 15? Odczekałem jeszcze 2 dni i gdy pomiar cukru dalej wskazał 15 przestalem się patyczkowac i zaserwowałem fermivin pdm.

Jest Piana fest. Z rurki pyka raz na 3-4 sek. A BLG 15 po 10 dniach!!

Jak to jest w ogóle możliwe? I co najlepsze nastaw jakoś tak dziwacznie fermetnuje, bo co2 unosi się tylko od linii owoców w góre. Ja wie że DR czasem trudno fermentuje, zazwyczaj pracowała dość leniwie. Ale żeby nic? A zachowuje sie jakby wszystko było ok. Aerometr sprawny na pewno.
A jak mierzysz cukier? Odlewasz próbkę w miarę bez frakcji stałych do cylindra, odgazowujesz i mierzysz? Temperatura próbki 20 C? Sprawdzałeś co pokazuje cukromierz w czystej wodzie w temp. 20 C?
(07-03-2014, 21:41)cynk napisał(a): [ -> ]Nastawiłem 54 l suszonej DR
Możliwe, że suszona DR opiła się wody i wskazania blg wzrosły.
Zlej jakieś 200ml do 250ml cylindra miarowego, tak by cukromierz swobodnie pływał, dokładnie odgazuj, ustaw cylinder na poziomym blacie i mierz.
Cudów nie ma, są błędy pomiarów :diabelek: