Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Suplementacja cukru w nastawach winiarskich miodem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Jestem z lekka zielony jeżeli chodzi o wina i dlatego mam parę pytań na które odpowiedzi nie mogłem znaleźć w innych tematach, a oto one:

-Wyczytałem że można dać mniej cukru a w zamian za to dać miód. Chciałbym wiedzieć co taka zamiana daje, w jakich proporcjach dawać miód w stosunku do cukru, czy należy najpierw zagotować wodę z miodem czy nie gotować (wyczytałem w miodach pitnych że taki proces zabija drobnoustroje w miodzie ale niszczy aromat), jaki miód najlepiej dać (lipowy, wielokwiatowy) oraz jakiej firmy?
-Czy można dodać zamiast zwykłego cukru, cukier brązowy lub trzcinowy, a jeżeli tak to jaki to da efekt?
-Czy wino będzie smakować inaczej jeżeli zamiast do zwykłych drożdży dać turbo (chodzi o to bym szybciej miał wino :D ) ? Oraz Czy drożdże turbo mogę dać do wyrobu miodu pitnego?

Wiem, że to sporo pytać ale niestety miód nie jest tanią rzeczą więc pod względem funduszy nie jest to tania rzecz do eksperymentów, z góry dziękuje za odpowiedzi :)
(19-03-2014, 19:51)Pidzamas napisał(a): [ -> ]-Wyczytałem że można dać mniej cukru a w zamian za to dać miód. Chciałbym wiedzieć co taka zamiana daje, w jakich proporcjach dawać miód w stosunku do cukru, czy należy najpierw zagotować wodę z miodem czy nie gotować (wyczytałem w miodach pitnych że taki proces zabija drobnoustroje w miodzie ale niszczy aromat), jaki miód najlepiej dać (lipowy, wielokwiatowy) oraz jakiej firmy?
Cukier zawiera tylko... cukier. Miód oprócz cukru zawiera m.in. związki aromatyczne mające wpływ na efekt finalny (bukiet), etc.
Miód jeśli to jest możliwe powinien być dodawany "na zimno" tzn. bez sycenia.
Wyjątkiem mogą być miody, gdzie celowo planowane jest pozbycie się niepożądanych aromatów
np. miód rzepakowy - wtedy sycenie ja jak najbardziej stosuję.