Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: wino ze śliwek
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
witam,
Na początku chcę powiedzieć że jestem totalnym amatorem.
Zrobiłem nastaw ze śliwek tj. 30 l. soku, 10 kg cukru i wody jakieś 5 l. Wino pracowało ładnie przez 2 tygodnie - jak fontanna. Więc dodałem 5 kg cukru i mam prawie pełen dymion 50 litrowy. Wino od tygodnia po dodaniu tego cukru pracuje z szybkością bulgotnięcia co 9 sekund i blg na poziomie 20.
Czy mój nastaw dojdzie do siebie żeby było półsłodkie i miało ok.15-16%. Dodam że drożdże dałem Madera wysoko alkoholizujące z pożywką.
15% to ono może i będzie miało, ale raczej nie będzie półsłodkie tylko ulepkowe - zostanie pewnie ponad 100 g/l cukru.
To co mogę zrobić żeby je uratować? dolać wody?
(11-08-2014, 15:50)buczka napisał(a): [ -> ]to co moge zrobic zeby je uratowac? dolac wody?

*Zmieszać z innym winem wytrawnym.
Teraz sezon na owoce zrób wino wytrawne i wymieszaj.
*Lub dodawaj po troszku do wina pracującego, tak aby alkohol z wina słodkiego nie zamordował pracujących drożdży, a drożdże przerobiły cukier.
Rozumiem że po trochę wody dodawać ?

Emiel Regis

Nie wody tylko innego, wytrawnego wina, ew. soku ze śliwek.
Jeśli użyłeś 30l soku, 5l wody i 15kg cukru (9l objętości), to spróbowałbym dolać trochę wody, tak z 5l, bo dużo więcej Ci się nie zmieści. Ekstraktywność nie powinna ucierpieć.
Chociaż trudno powiedzieć na ile to pomoże, bo jak drożdże staną Ci na 15% to i tak zostanie w winie ponad 100g/l cukru, czyli ulepek. Jak zrobią 17% to zostanie 70g/l, czyli mocne, słodkie ale już do wypicia.

@buczka popraw swoje dwa powyższe posty. Wielkie litery na początku zdanie, polskie znaki itp. Przycisk edycja w górnym prawym rogu.