Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Pomoc w identyfikacji roślin
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12
Witam. Jestem początkującym winiarzem, mam na swoim koncie parę win: jabłkowe, jeżynowe; pracujące porzeczkowe, śliwkowe i jeden trójniaczek.
Można powiedzieć, że testuję kubki smakowe w poszukiwaniu dobrych domowych win owocowych. :)

Czytałem tematy o winach z derenia, głogu, czeremchy, dzikiej róży i pomyślałem, że sprawdzę czy w parku nie rośnie coś, co możnaby wykorzystać do nastawu.

Próbowałem zidentyfikować roślinki, ale dla pewności chciałbym byście pomogli mi w identyfikacji. Nie chciałbym się przypadkiem zatruć własnym winem :diabelek:

Zdjęcia później usunę, gdy temat zostanie wyczerpany (żeby nie zaśmiecać forum).
Roślinka nr 2

Roślinka NR 3
Roślinka NR 4
Roślinka NR 5

[attachment=12661] [attachment=12662]

Koniec więcej nie ma :d
Prościej wrzucić w google nazwy i obejrzeć fotki. Moim zdaniem obie pierwsze to dereń, trzecie głóg, czwarte wygląda jakoś podejrzanie, nie wiem, a piąte owoców nie ma? Liście jak u jarzębiny...
Google jest w toku, tylko nie znam się na roślinach, dla pewności chcę poznać opinię ludzi, którzy mają jednak styczność z tymi roślinami.

Owocek odpadł
O, owocek ciekawy. Puść peemkę do smalla, niech obejrzy.
To czwarte podobne jest do tego co rośnie u mnie w kącie działki i chyba small stwierdził, że niejadalne. Kurcze, muszę poszukać tematu...
(07-09-2010, 19:06)Megana napisał(a): [ -> ]Prościej wrzucić w google nazwy i obejrzeć fotki. Moim zdaniem obie pierwsze to dereń, trzecie głóg, czwarte wygląda jakoś podejrzanie, nie wiem, a piąte owoców nie ma? Liście jak u jarzębiny...

Ja myśle dokładnie tak samo. Tego 4 bym nie tykał.