Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Winogronowe - CZERW, Labruska (Dziennik produkcji)
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich na forum.

Z faktu, że jestem bardzo początkującym "winiarzem" proszę o wyrozumiałość.
Mam do Was szanowni forumowicze pytanie:

Więc po kolei:
1.Zebrałem 12kg winogron ciemnych działkowych.
2.Zrobiłem miazgę i przelałem wszystko do balona 20l.
3.Przygotowałem syrop cukrowy 4l wody + 4kg cukru, który następnie trafił do balona.
4.Przygotowałem drożdże Bayanus G-995.
5.Po wyrównaniu temperatur przelałem drożdże do balona.
6.Przygotowałem pożywkę dla drożdży, która również trafiła do baniaka.
7.Balon zatkany obecnie czopem z waty.
8.Po ok. jednej dobie poziom w balonie podniósł się i obecnie jest ok. 19l
(balon ma 20l) - owoce są wysoko a ciecz poniżej owoców. Widać przelatujące pęcherzyki powietrza pomiędzy owocami, więc chyba fermentuje.

Jak zacząłem dłużej czytać (akurat owoce już miałem zebrane i nie mogłem za długo czekać), to najpierw same owoce w miazdze powinny do tygodnia fermentować i dopiero sok ma trafić do balona.

Proszę Was o podpowiedź, czy wino ma szanse na dalszy rozwój, co ewentualnie powinienem skorygować?

z góry dziękuję za odpowiedź
pozdrawiam forumowiczów
Oj, będziesz miał ROZWÓJ - to zaraz może Ci wykipieć z balona, gdyż fermentacja się dopiero rozpędza!!! Fermentację w miazdze lepiej wykonywać w kuble o pojemności przynajmniej 1,5 x większej niż objętość miazgi. Tę pęcherzyki to wydzielający się CO2 z fermentacji, podnosi czapę ze skórek i wypchnie ją przez szyjkę.
To jak mógłbym zadziałać, żeby wszystko nie było do wywalenia? - trochę szkoda mi tych winogron..
(09-10-2014, 07:11)kz1 napisał(a): [ -> ]To jak mógłbym zadziałać, żeby wszystko nie było do wywalenia? - trochę szkoda mi tych winogron..