Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Pierwszy trójniak - problem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich.

Jestem dopiero początkującym miodosytnikiem, który potrzebuję porady. Jako swój pierwszy miód postanowiłem nastawić trójniak na miodzie wielokwiatowym. Przygotowałem MD, która fajnie pracowała. Wszystko połączyłem 6.10.2014 ale pożywki dodałem dopiero 24h później. Początkowe Blg 32. Przez jakieś 2,5 tygodnia nastaw w fajnie pracował, początkowo mocno potem słabiej. Blg spadło do 25 i od ok, 1,5-2 tygodni już nie spada, a ostatnio nastaw już nie bulgocze. Są jeszcze pojedynce bańki na powierzchni. Czy w tym wypadku konieczny jest restart nastawu? Czy taki restart polega na ponownym przygotowaniu MD i dodaniu do całości?

Z góry dziękuję za wszelkie wskazówki.
Ile było tej pożywki i jaka?
Wszystko wskazuje na to,że będziesz musiał nastawic nową MD na silnych drożdżach, solidnie "dokarmisz i dotlenisz" nastaw przed jej dodaniem.
24h po połączeniu nastawu z MD dodałem 4g DAF i 5g Kombi. Gdy nastaw przestał mocno pracować i zauważyłem, że blg w ogóle się nie rusza dodałem drugą porcję pożywek w ilościach 2g DAF i 5g Kombi. Cały nastaw to 10l. Za każdym razem gdy mierzyłem blg to cały nastaw mocno mieszałem przez parę minut.

Czy nowa MD może być na tym samych drożdżach co nastaw czyli Johanisberg?
Witam,
mam podobny problem. U mnie trójniak pracował pięknie do pierwszego zlania, potem jeszcze chwilę popracował, aż w końcu fermentacja stanęła, blg na poziomie 11. Miód bardzo ładnie się wyklarował. Całość na drożdżach aktywnych Biowin Enovini i pożywka Kombi.
Co jest tego przyczyną? Dodać nowych drożdży i pożywki?
Tematów o restartach (szczególnie miodów) macie masę - SZUKAĆ !.