Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Winko z grapefruita czerwonego- Jak zrobić je dobrze?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam,
Postanowiłem spróbować zrobić winko z grapefruita. Z racji że jestem całkowitym amatorem chciałbym w tym wątku opisać co i jak zanim to zrobię, po czym przedstawić osiągnięte wyniki. Tak bym się jak najwięcej dowiedział i nie popełniał w przyszłości głupich błędów ;) Mam nadzieję że nie macie nic przeciwko?

Mam do dyspozycji balon 15l, tak więc chce uzyskać ok 10-11l gotowego winka (w zależności ile uzyskam soku). Interesuje mnie winko półwytrawne - półsłodkie 13-14% myślę, że będzie okej? Co wy na to?

Niestety nie znalazłem informacji na temat kwasowości tych owoców.
Na uzyskanie 14% potrzebuję cukru ok. 247 g/l. czyli jakies 28 BLG
Drożdże mam aktywne suszone Enovini. ( na opakowaniu jest napisane że 7g wystarcza na 10-35l, to dość spory zakres, ile ich dać w przypadku 10-15l?)
Posiadam także 6 kg owoców. (12 szt.)
Myślałem aby dodać 500 g rodzynek, czy to dobry pomysł?

Wg. przepisów które znalazłem wymagany jest jeszcze pektopol również się w niego zaopatrzyłem.

W jaki sposób przygotować takie winko?

Wyczytałem również żeby oskrobać pomarańczową skórkę z owoców z 4szt wystarczy?

Sok z grapefruitow wycisnąć za pomocą wyciskarki do owoców? Dodać razem z miąższem?
Czy obrać je i rozgnieść?

W przypadku soku chyba pektopol nie będzie potrzebny? W drugim przypadku obrać je rozgnieść bardzo mocno, dodać oskrobaną skórkę, dodać pirosiarczyn (jaka ilość?) a później pektopol (po jakim czasie i jaka ilość?) wszystko trzymać w pod przykryciem w garnku, a po 24h odcedzić sok?

Która wersja lepsza?

Rozynki sparzyć wrzątkiem.

wg. instrukcji na cukromierzu na początku nie powinno być więcej cukru niż 22-25 BLG resztę dodać po 5 dniach. Tak więc myślałem, aby uzyskać nastaw ok 23 BLG, a pozostałe 5 dodać później.