Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wiśniowe klasycznie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3
Witam, po dość dłuższej przerwie. Moim dzisiejszym tematem będzie wino wiśniowe. Postanowiłem o tym napisać ponieważ jest teraz świetna pora na zbiory tych wspaniałych owoców. Dzisiaj zakupiłem około 16 kg wiśni i zabrałem się od razu do pracy. Przeczytałem kilkanaście postów na temat drylowania i stwierdziłem, że warto posłuchać "starszych" kolegów i dałem spokój z odzieraniem wiśni z pestek. Starannie wymyłem i odszypułkowałem wiśnie i wrzuciłem do fermentatora. Prędzej przygotowałem syrop z 4 l wody i około 1,5 kg cukru. Kilka szczegółów BLG soku z wiśni około13, po dodaniu syropu BLG wzrosło do 22. Całość chcę zamknąć w 25 litrowej butli. Zdecydowałem się na drożdże aktywne FERMIVIN. Docelowo celuję w wino 15%.
   Pytanie brzmi po co ten post? Odpowiedz jest prosta jestem wciąż amatorem, który robi wina dość okazjonalnie. Liczę na sugestie i podpowiedzi. Mam nadzieje że kilka osób też trafi na ten post i skorzysta z niego robiąc swoje wino.
Z góry dziękuję.
Na 15% będziesz musiał dodać jeszcze 1,7kg cukru jeżeli się nie machnąłem z liczeniem. Teraz tematów o wiśniach jest pełno. Dałeś pożywke, pektopol?
Pektopolu niestety nie mam ale pożywkę mam i miałem zamiar dodać z następną dawką syropu.
A po co czekać? Może jeszcze po 2 zlaniu dasz? :D Pożywka jest potrzebna drożdżom do rozmnażania się i rozwoju to dlatego na samym początku się daje...
W tej chwili dodaję :D
Pożywkę dajesz po dobie od ruszenia ferm. Na początku drożdże mają co jeść z owoców.
Czasami daje się drugą porcję w połowie, ale to jak masz drożdże które tego potrzebują.