Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Czy dobrze licze
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć.
Jestem początkujący w tworzeniu win, więc chciałbym się poradzić czy dobrze licze.
Chce wytworzyć wino jabłkowe o mocy 14%.
Do Baniaka poszło 20,5l soku z jabłek ((Słoneczna Tłocznia) zawartość cukru 81g/l wg opakowania i cukromierz to potwierdził), dodałem także 1l wody i 2,6kg cukru.
Razem to dało 23,1l zacieru. (20,5l+1l+2,6kg (1,56l)).
Blg zmierzone to 22.
Czy teraz aby otrzymać 14% wino powinienem dosypać 1,2kg cukru (uwzględniając zwiększenie objętości przez cukier, oraz że rozpuszczę go w zacierze, a nie w wodzie)?
Dobrze liczę, czy gdzieś się pogubiłem?
Pożywka oczywiście dodana i MD Tokaj BioWinowskie.

Edycja. Niechcący zamiast Tab, wcisnąłem Enter i pusty temat się zrobił, ale już opisałem mój problem.
81*20,5= 1660 - cukier z soku
+ 2.6 dodane
= 4300
17*14*23= 5500
5500-4300=1200

Twoje obliczenia są prawidłowe.
Dzięki wielkie.
btw. dlaczego wybrałeś te drożdże i dlaczego dolałeś wody ?
Drożdże bardzo dobre. Woda dodana niepotrzebnie ale dramatu nie ma.
Wybrałem te drożdże gdyż słyszałem że dają miodowy posmak i wyciągają do ok.15%.
A Wody w sumie nie wiem czemu dałem. Mogłem nie dawać :(
I jak to plotki się szerzą i zniekształcają rzeczywistość :)
Tokay Biowinu to silny szczep, który stosowało się kiedyś (nim nastała era aktywnych) do miodów pitnych. To silne drożdże, które potrafią dociągnąć i do 18% ale nie liczył bym na miodowy aromat :)
Dokładnie Boullii, do 14% wina powinieneś dobrać inne drożdże - z mniejszą tolerancją na alkohol, ale nie martw się zasiarkujesz przy 14% i powinny stanąć
Właśnie mam taki zamiar. A ile dać siary na 23 litry? Rozumiem że Pirosiarczyn potasu Biowinowski może być?
Najlepiej 0,1g na 1l. przy mocnych drożdżach 0,15g na 1l.
Prośba o sprawdzenie obliczen:
Sok tliczony z jabłek antonowek. Blg 9
23 litry
Drozdze aktywne spiritferm aromatic wine complex