Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino z samej tarniny
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Poszukuje dobrego przepisu na wino z tarniny, oraz lekkiego poradniczka jak go zrobić :)
Liczę na to, że znajduje się tu jakaś doświadczona osoba, która zna jakieś dobre przepisy na wina właśnie z tarniny i będzie chciała się podzielić nim, oraz podpowiedzieć jak to mniej więcej zrobić, gdyż jestem nowicjuszem :)
A czy gdzieś tu na forum znajduje się przepis na wino tarninowe ?? Nie mogę znaleźć ;/
Masz podany cały dział przez Drajle. Nie chciało Ci się tam poszukać ?

http://wino.org.pl/forum/showthread.php?tid=6804
http://wino.org.pl/forum/showthread.php?tid=6732
Houston mamy problem  :pomocy:  wino Tarninowe, 3 m-ce w balonie (5L), mętność w balonie 100%, smak "arbuzowy" - tak dobrze czytacie, mętność w kieliszku ~30%, kolor jak widać brudny fiolet  :( , % jak na eksperyment ok, ale nijak wygląd i smak :glowa_w_mur:  ma się do obalonej butelki tarninowego od teściowej (bordowo-czerwone, super klarowne), którego to winka stałem się fanem.
[attachment=22421]
Co to z tego będzie  :pytajnik:  miał Ktoś podobny przypadek  :pytajnik:  przepis z forum, ale inne proporcje, bo mały balonik...

Zibi

Jakim sposobem zrobiłeś tak mętne wino? Ja w tym czasie miałbym dwa klarowne nastawy tarninowego..Nie wiedziałem ze z tarniny można zrobić mętne wino..
Sam jestem w szoku, tym bardziej jak poczytałem o tarninie,
albo ja popełniłem gdzieś błędy, albo coś nie tak było z owocami.

Zibi

(27-03-2016, 16:51)te kiero napisał(a): [ -> ]Sam jestem w szoku, tym bardziej jak poczytałem o tarninie,
albo ja popełniłem gdzieś błędy, albo coś nie tak było z owocami

Opisz sposób robienia tego wina może coś znajdziemy?
Najbardziej chodzi mi o tę mętność... nie mogę teraz namierzyć tego przepisu... te z liknów powyżej również studiowałem, ale to nie to;

w sporym skrócie: