Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino bananowe.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam wszystkich,
ostatnio zrobiłem sobie winko z bananów (jeżeli to źle to przepraszam ale jestem amatorem) ale nie wyszło mi słodkie, możliwe, że dodałem za mało cukru, jednakże chciałbym poznać opinie bardziej zaprawionych w bojach towarzyszy, więc podaje przepis:

Do wiadro 15 litrowe dałem
-3 kg cukru,
-prawie 5 kg bananów,
-11 litrów przegotowanej wody,
-drożdże BAYATUS G995 na 25-50 l,
-pożywkę uniwersalną do takiej samej ilości wina
-stoper i klener.

-Pierw nalałem przegotowanej wody z cukrem około 8 litrów, dodałem banany (obrane i pokrojone) i je zmiksowałem, a następnie pożywkę oraz drożdże i odłożyłem w ciepłe miejsce na około 1 tydzień,
-W drugim ruchu dodałem 2 litry przegotowanej wody z cukrem po rozbiciu kożucha z bananów i odstawiłem na kolejny tydzień,
-w 3 części usunąłem kożuch oraz przefiltrowałem wino (do czystych i wyparzonych naczyń, słoików) aby wymyć i wyparzyć wiadro, a następnie wlałem wino z powrotem i dopełniłem wodom z cukrem do 11 litrów i tak trzymałem je przez kolejny tydzień.

Później było rozlewanie do butelek gotowe oczyszczone wino i je zakorkowałem, a po 3 dniach spróbowałem i wogóle nie czuje smaku bananów i wyszło mi jakieś goszkie.
Jeśli zabutelkowałeś 3 tygodniowe wino to zrobiłeś źle.
Nie jest słodkie bo drożdże przerobiły cukier.
Podejrzewam że przez zbledowanie możesz mieć problemy z klarowaniem
Nie czuć bananem może przez to że to wino jest młode i robi się je inaczej.
Dzięki.

Zibi

Przy tych drożdżach powinno być kilo cukru więcej..Na wiadro 15 L. Dziwne ze butelkowałeś tak wczesnie nawet bez próbowania smaku, czy Ci odpowiada..
(08-02-2016, 19:21)Zibi napisał(a): [ -> ]Dziwne ze butelkowałeś tak wczesnie nawet bez próbowania smaku, czy Ci odpowiada.
To moje 4 wino i reszta jakoś mi wyszła, temu się zdziwiłem.

Zibi