Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Cały proces robienia wina w pojemniku do fermentacji - fermentor
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam,
Przeszukałem Wasze forum w odnalezieniu odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie i nie znalazłem. 
Chodzi o to, że jestem bardzo początkującym winiarzem i chciałbym zrobić swoje pierwsze wino z żyta.
Znalazłem już przepis i proporcje. Ze składnikami też nie ma większego problemu.
Problem pojawił się w tym, że nie mam odpowiednich szklanych naczyń - gąsiorów do zrobienia wina. 
Znalazłem w jednym markecie specjalny pojemnik do fermentacji firmy BIOWIN ale pisze na nim, że przeznaczony jest do wstępnej fermentacji owoców. Wiem, że takie wiadro musi mieć oznaczenie widelca i noża bo wtedy nadaje się do kontaktu z jedzeniem itd, ale co na dłuższą metę?
Moje pytanie jest czy takie pojemniki nadają się aby przeprowadzić w nich cały proces produkcji wina od A do Z a nie tylko wstępnej fermentacji?.
Czy wino może dłuższy czas "leżeć" w takim pojemniku np 2-3 miesiące?
Czy tego typu pojemnik jeżeli już się nadaje do tego to nie ma on negatywnego i szkodliwego wpływu na smak wina i zdrowia?
W tym tygodniu chcę zacząć przygodę z winem i nie chcę wydawać dużej ilości pieniędzy na coś co może mi się nie spodobać dlatego rozważam produkcję wina w takich wiaderkach.

Jeżeli temat już istnieje a przeoczyłem to przepraszam.

Pozdrawiam wszystkich i bardzo dziękuję za odpowiedź.
Z reguły takich pojemników używa się do fermentacji burzliwej, wygodniej, szczególnie jeżeli robi się fermentację z owocami (miazdze) a nie w moszczu.

Po fermentacji burzliwej, po miesiącu lub trochę dłużej, jednak na dalszy okres fermentacji (cichej) oraz leżakowanie jednak prowadzi się w szkle.
Chciałbyś pić wino które leżakowało np 2 lata w plastikowym wiadrze? Hm...ja chyba nie ,może i by sie z nim nic nie stało ale po co wymyślono szklane butle.