Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: [oddzielony] Miód pitny Pinkiego prośba o pomoc.
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam panowie proszę o pomoc jestem już przekonany będę robił dwa trójniaki na miodzie wielokwiatowym po 10 l do jednego chcę dodać sok z malin ale czy to dobry pomysł lub może jakiś inny sok? i ile nalać na 10l miodu dziękuje za pomoc.
Czy maliny czy inne owoce to trochę rzecz gustu, natomiast skąd ten sok - ze sklepu czy własnoręcznie wyciskaniu z mrożonych owoców.
Własnoręczny z świeżych malin czy po prostu sam wielokwiatowy zrobić nie mam doświadczenia jak taki miodzik smakuje bez dodatku np.soku malinowego
Moim zdaniem sam wielkokwiatowy.

Sok malinowy z cukrem, czyli maliny zasypane cukrem puściły sok i on zlany, bo jeśli tak to Blg takiego trojniaka będzie zupełnie inne niż sam sok.
Normalnie soku owocowego daje się do trojniaka 20-25% nastawu, a reszta to woda.
To będzie sam wielkokwiatowy a może podpowiedział byś jaki nastawić jeszcze miodek 10l ? Będą to moje pierwsze miody sycone .
Czyli sam miód wielkokwiatowy, bez soku.
Poczytaj tutat, bardzo fajnie opiasany sposób wytwarzania miodu.

Jeżeli jeszcze za mało informacji to pisz.

A dlaczego sycony, czyżby niepewny miód.
Wielokwiatowy solo oczywiście wyjdzie dość smaczny ,ale będzie miał raczej mało charakteru, do tego potrzebna jest domieszka gryki.
Jeśli chcesz zrobić dobry miód nieowocowy rozważ miody kwiatowe np Litewski, albo korzenne, dębniak , Chmielniak, Korzenny, Kapucyński czy inne. Pewnym kompromisem jest tutaj miód Ruski ,ale kto teraz znajdzie czarną porzeczkę.

Tutaj znajdziesz linki do poszukiwanych wątków o różnych miodach.
Tak sam miód wielkokwiatowy będę nastawiał czy sok z dwóch cytryn wystarczy? na koniec fermentacji myślałem jeszcze o trójniak lipowy.
Wyżej podesłałem ci link do listy wątków miodowych poszukaj Kowieński ,to miód na bazie lipowego , genialny w smaku.