Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino truskawkowe
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2 3 4
Witam. Na dniach zamierzam nastawić wino truskawkowe. Jestem początkującym w winiarstwie, mam za sobą wino z winogron tylko jesienią. Jednak wciąglo mnie to dość i już jedzie wiaderko fermntacyjne do mnie i będzie można nastawić truskawki:)
Wiem, że powinienem mieć cukromierz wzory i takie tam. Jednak mniej więcej zamierzam nastawić wino z takich proporcji, podpatrzonych wcześniej oczywiście u dość znanego youtubera:
Na wino ok 20litrów:
-16kg truskawek
-30g kwasku cytrynowego
-7l wody
-6kg cukru

Do moszczu dodam najpierw ok 5l wody z 3kg cukru, a po ok 2tyg resztę. Po miesiącu pozbędę się truskawek z nastawu. Drożdże mam jakieś uniwerslane: STARTOWY ZESTAW WINIARSKI FIRMY TERDENS (castorama)

I tutaj pytanie do was, którzy mają za sobą takie wina, czy z tych proporcji wyjdzie dość słodkie wino, niezbyt mocne, tak ok 15%?

Czy wiaderko fermentacyjne może stać w kuchni? Nie ma znaczenia wyższa temperatura?
Wolę być ostrożny i zapytać tu i tam, bo najtańsze wino to to nie będzie, dlatego szkoda żeby miało wyjść niezbyt smaczne...

Z góry wielkie dzięki, każda porada jest cenna :)
Proponuje tu po czytaj.
Te przepisy są naprawdę godne polecenia bo sprawdzone.
(06-06-2016, 13:38)adamusss89 napisał(a): [ -> ]Witam. Na dniach zamierzam nastawić wino truskawkowe. Jestem początkującym w winiarstwie, mam za sobą wino z winogron tylko jesienią. Jednak wciąglo mnie to dość i już jedzie wiaderko fermntacyjne do mnie i będzie można nastawić truskawki:)
Wiem, że powinienem mieć cukromierz wzory i takie tam. Jednak mniej więcej zamierzam nastawić wino z takich proporcji, podpatrzonych wcześniej oczywiście u dość znanego youtubera:
Na wino ok 20litrów:
-16kg truskawek
-30g kwasku cytrynowego
-7l wody
-6kg cukru