Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Mocne nalewki
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam.

Zarejestrowałem się wczoraj na forum. Od dawna je obserwuję i witam wszystkich użytkowników ;; Do tej pory sobie co jakiś czas kupowałem "łiskacza" i sobie leżą i czekają na razie ::P tak wiem że za 20 lat 15 letnia nadal będzie 15 letnią ::P hehe Trochę się uzbierało Jacka i sporo Szkockiej.

Doszedłem do wniosku że chciałbym zrobić swoje nalewki owocowe. Własny wyrób to satysfakcja. Już zabrałem się za oglądanie butelek, etykiet, korków i innych rzeczy. Tak wiem zacząłem od du** strony ;;)

Nie znam się w ogóle na proporcjach, chciałbym zrobić nalewki które by mogły stać przez bardzo duży okres czasu. Chciałbym zrobić mniej więcej po 2 litry takiej nalewki by za rok czy trzy jedną sobie otworzyć i sprawdzić czy reszta nadal może leżeć i wszystko ok jak się robi z winami. Czy mógłbym prosić o przepisy na takie mocniejsze nalewki? Bo żeby alkohol się nie zepsuł stężenie musi wynosić 40%?

Bardzo byłbym wdzięczny za przepisy na owocowe nalewki które mogą dłużej leżakować.

Pozdrawiam.
(04-07-2016, 18:28)mati_rybnik napisał(a): [ -> ]Bo żeby alkohol się nie zepsuł stężenie musi wynosić 40%?

Witaj.

Polecam na długie leżakowanie nalewki z tarniny, suszonej węgierki, dereniówkę, wiśniówkę, nalewki miodowe.

Alkohol się nie psuje, a moc nalewek zależy od Twojego gustu.

Na forum są głównie sprawdzone przepisy, poczytaj, zobaczysz co Ciebie zainteresuje, to pytaj w odpowiednim temacie.
Powodzenia. :spoko:
Jeszcze jedno pytanko :D Czy przepisy z książki kucharskiej Polska Kuchnia są dobre?

Znalazłem wiśniówkę, ale w przepisie piszę że zalać spirytusem zakorkować i zostawić na dwa tygodnie...potem zlać płyn, a owoce przesypać cukrem i wlać wódkę. Z tego co wyczytałem nie lejemy 95%. Tylko 70.
Przepisów w necie i w prasie jest pełno.

Ale tylko na tym forum są przepisy sprawdzone.