Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: "Cydr" z pomarańczy, z kokosa, a może arbuza?
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Cześć, jestem nowy w temacie produkcji alkoholi, od pewnego czasu robię piwo (na razie z brew kitu) i ostatnio nastawiłem pierwsze wino - z agrestu. Pod koniec sierpnia planuję zrobić cydr z jabłek, korzystając ze świeżych owoców. Jednak, żeby fermentor nie stał pusty zastanawiam się, żeby zrobić coś wcześniej. Zastanawiam się nad "cydrem" z soku pomarańczowego, arbuzowego, ewentualnie kokosowego - lub jakieś mieszanki (np pomarańcz + trochę wody z kokosa) - do wyboru mam te soki, ponieważ mam możliwość uzyskania tych soków kompletnie po kosztach (głównie pomarańczowego).

Mało jest na internecie o takich eksperymentach - więc może poratujecie mnie swoim doświadczeniem, lub radą.
Moje wino pomarańczowe jakiś miesiąc temu jak sprawdzałem porażka. Co prawda z dodatkiem wody.
Cydr?.. hmm trudno powiedzieć.
Jak masz możliwość zakupu po kosztach(wolałbym koszty z grudnia, teraz nie sezon na cytrusy) to próbuj.
Zrób nastaw 5l nie potrzeba większego na próbę.
Nie wiem co z tego wyjdzie ale arbuza stanowczo odradzam.
Z arbuza to nie bardzo, z pomarańczy też słabo - ani na wino ani na cydr się nie nadają.

Rób cydr z jabłek, lub z soku z kartonika.

A jak się martwisz o pusty fermentor, to teraz za darmo możesz "skombinować" masę owoców - sezon w pełni.
Będąc na Krecie piłem coś takiego co nazywało się cydr: przefermentowany sok jabłkowo-gruszkowy; fermentacja zastopowana; celem dosłodzenia i aromatyzacji dodano sok: truskawkowy, malinowy, mango, melon, arbuz, jagoda w różnych kombinacjach; produkt na koniec sztucznie nagazowany. W smaku bardzo dobre ale jak dla mnie stanowczo za słodkie. Miało to 4,5% i o dziwo nie był wyczuwalny chemiczny posmak.