Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Problem z nastawem
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam ! Jestem początkujący i dlatego zwracam się o pomoc. Wczoraj nastawiłem wino z winogron ciemnych ok. 20 kg owoców, syrop zrobiłem z 3 kg cukru i 3 litrów wody, pożywka kombi i drożdże aktywne ENOVINI WS. I od wczoraj nic się nie dzieje ! Wogóle nie pracuje. Nastaw jest gęsty i nie wiem czy to właśnie nie jest to. Dodam jeszcze, że mam jeszcze wino z malin i wiśni ale one na drugi dzień już pracowały a to wczorajsze stoi. Proszę o pomoc !!!
Mieszaj nastawem kilka razy dziennie i czekaj, ale nie trać czasu i czytaj. Zacznij od Regulaminu (zakładasz nowy wątek wbrew jego zapisom) oraz wskazówek jak zadawać pytanie (tutaj nic nie piszesz np. o siarkowaniu czy temperaturze ale na pomoc czekasz).
(12-10-2016, 16:35)tata1959 napisał(a): [ -> ]Mieszaj nastawem kilka razy dziennie i czekaj, ale nie trać czasu i czytaj. Zacznij od Regulaminu (zakładasz nowy wątek wbrew jego zapisom) oraz wskazówek jak zadawać pytanie (tutaj nic nie piszesz np. o siarkowaniu czy temperaturze ale na pomoc czekasz).

Rozumiem. Zapoznam się. A jeśli chodzi o siarkowanie to nie używałem do odkażania, jeśli o to chodzi. A temperatura to 20 stopni, pokojowa.
Mieszaj jak pisałem Sprawdź szczelność butel/kotek/rurka.
Heniu to Ty kotki zatrudniasz ? :hahaha:
Hehehe, korek pluszak to kotek. Wystarczy go tylko wynaleźć, zareklamować i fruuuu niech się interes kręci. Pomysł oddaję gratis. Do takiego kot...korka futerko na balon i już jest komplecik mikołajkowy.
Czy drożdże aktywne, które dodałeś były świeże, tegoroczne?
Czy z datą do końca września tego roku? Takie - dobrze przechowywane - powinny jeszcze pracować w miarę dobrze, ale jest jednak istotne ryzyko.