Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Gorąca prośba
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam, mam gorącą prośbę jako że jestem studentem drugiego roku inżynierii mam za zadanie na zaliczenie zrobić pracę o dowolnym przeliczaniu jednostek i miar na podstawie doświadczenia itd moja prośba tyczy się nastawu wina chodzi mi dokładnie o wyliczenie na podstawie użytych surowców procentu alkoholu który z tego powstanie. Rodzaj nastawu nie ma znaczenia czy to będą śliwki czy rodzynki ważne by wszystko było rozpisane skąd się ile cukru wzięło ile wody itp a także wynik cukromierzem i przeliczenie na alkohol z góry dziękuje za pomoc choć wiem że to droga na skróty i pewnie marnym wytłumaczeniem będzie że mam na to mało czasu bo jeszcze inne prace muszę zrobić a dochodzą do tego praca żona i dzieci.. pozdrawiam Tomasz
Tomku, masz tu kilka znaków interpunkcyjnych, które możesz skopiować i wkleić --> . , ; ? ! ( ) Do inżynierki Ci się przydadzą.
Ad rem. Nasze przeliczanie opiera się na założeniu, że 1,7blg ( 1,7grama cukru na 100gramów roztworu, da 1% alkoholu). Dochodzą do tego poprawki na niecukry, różna sprawność drożdży i różna ilość ich pozostałych metabolitów - w warunkach domowych nie ma możliwości dokładnego wyznaczenia poziomu alkoholu w otrzymanym winie. Wszystko jest na kartce i obarczone mniejszymi bądź większymi błędami pomiarowymi. Surowiec jest ważny - bo każdy moszcz ma inna poprawkę na niecukry.
http://wino.org.pl/forum/archive/index.p...10238.html - tu masz wstęp do Twojej przyszłej pracy. Pozdrawiam.
Wiem, że w warunkach domowych ciężko obliczyć dokładnie % alkoholu. Mi chodzi o podstawy które można wykonać w warunkach domowych za pomocą cukromierza i założeń. Mi chodzi jedynie o podstawowy rozkład surowców, zawartych w nich cukrach, objętości wody itp nie mam potrzeby zagłębiać się w drożdże chodzi tylko stricte o "plan" na wino.