Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: Wino z mirabelek-ciężkie klarowanie
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Witam. Mam 25l baniaczek wina z mirabelek, który stoi już prawie 6 miesięcy i który już dwukrotnie ściągałem znad osadu ale za cholerę się nie chce wyklarować. Zastanawiam się nad użyciem pirosiarczynu potasu bo też bym chciał przy okazji wstrzymać fermentację i może powoli przymierzać się do butelkowania. Prawda jest taka że tego środka używałem jedynie do dezynfekcji i nie mam żadnego doświadczenia w jego stosowaniu do wina. Ile powinienem dodać, może polecacie coś innego?
Przede wszystkim polecam czytać informacje zgromadzone na forum. Tam są odpowiedzi na Twoje pytania.
Fermentacja trwa od pół roku?
Najpierw oznacz Blg w odstępach powiedzmy tygodnia. Musisz wiedzieć czy fermentacja trwa czy nie. Od tego zacznij. CDN...
Jedyne co można polecić to to że wina mętnego się nie butelkuje.
Zanim użyjesz czegokolwiek do klarowania, to poczekał bym jeszcze co najmniej 1/2 roku, daj czas grawitacji.
Jeżeli nie siarkowałeś w celu uprzykrzenia życia drożdżom, to możesz to zrobić, lecz dawka w dużej mierze zależy od poziomu %, oraz od rodzaju drożdży których użyłeś:).
Pomierzę to BLG i w takim razie jeszcze poczekam, mam nadzieję że wkońcu zacznie się klarować...
Witam, dziś po raz kolejny zlałem wino z nad osadu, zmierzyłem BLG - 0. 
Smakowo jest średnio smaczne tzn jest kwaskowe i trochę gorzkawe/goryczkowe  :(
Czy to dobrze że tak smakuje czy coś się z nim stało? Będzie się jeszcze na coś nadawać?
Jak zniwelować ten gorzki posmak? Czy samo dodanie cukru pomoże?
Wino jest młode i wytrawne. Wyciąganie wniosków na tym etapie jest pochopne. Czas potrzebny na dojrzewanie oraz dosłodzenie powinny załatwić sprawę.
Kurcze dorzucę jeszcze 1,5kg cukru rozpuszczonego w wodzie i zobaczymy co z tego wyjdzie. Mam nadzieję że będzie ok, bo tyle czekania na marne to aż serce boli