Forum Domowych Winiarzy

Pełna wersja: DR - wino mocno zwolniło
Aktualnie przeglądasz uproszczoną wersję forum. Kliknij tutaj, by zobaczyć wersję z pełnym formatowaniem.
Stron: 1 2
Witam wszystkich.
Jako, że jestem amatorem w dziedzinie produkcji wina proszę Was o poradę i chciałbym abyście rozwiali moje wątpliwości co do mojego nastawu. Być może to normalne albo gdzieś popełniłem błąd.
Już pisze o co chodzi.
Nastawiłem winko z DR
6,5 kg owoców (zmiażdżonych)
14l wody
2kg cukru
drożdże firmy young's (z UK być może nie znacie) - 7-8g
pożywka - tej samej firmy (1 płaska łyżeczka na galon 4,5-5l nastawu)

Planowałem zrobić dwie dolewki (2l wody + 2 kg cukru) każda
Winko wystartowało ekspresowo i przez 4 dni chodziło non stop - dosłownie jak powinno, w końcu to burzliwa fermentacja.
Wczoraj w nocy zwolniło bardzo - 1 "bulknięcie" co 2 minuty)
I teraz pytanie czy to normalne? A może powinienem już dodać pierwszy cukier i wodę (2l+2kg cukru)
Bardzo prosze o jakieś porady bo nie chciałbym zepsuć tego trunku.
Pozdrawiam Bartosz
Najlepiej sprawdzić poziom cukru w nastawie, jeżeli posiadasz cukromierz to jego wskazanie wszystko Ci powie - 0 lub coś w około wskazuje że cukier został przerobiony, jeśli nie masz to powinieneś spróbować jakie jest w smaku, wytrawne czy słodkawe.
Jeśli cukier został przerobiony (blg~0 lub smak wytrawny), to należy dodać syropu cukrowego, ale w Twoim przypadku cukier rozpuszczał bym w nastawie (trochę ściągnąć z balona), bo moim zdaniem wody już wystarczy.
Nic nie piszesz jaką tolerancję na % mają Twoje drożdże, a to określi ile cukru powinieneś jeszcze dodać do nastawu, a także jakie ma to wino być, wytrawne, półsłodkie czy słodkie (zwykle wino z DR robi się raczej mocne i półsłodkie lub słodkie, ale każdy ma swój gust :D).
Dzięki za szybką odpowiedź
Winko ma dawać w palnik i wybrałem drożdże o tolerancji do 16%, cukromierza nie posiadam ale zaraz idę sprawdzić organoleptycznie jak smakuje.