Witajcie wszyscy...
Potrzebuje pomocy. Jestem kompletnie zielony na ten temat....czytam sobie tu i tam...ogladam jakies filmiki na youtubie....ale dalej mam tysiace pytan.
Mieszkam w Kanadzie od 30 lat....pisze po Polsku moze po raz czwarty od 2 lat i na Angielskiej klawiaturze, wiec ostrzegam...beda bledy i glupie pytania.

W Kanadzie Polskie miody pitne nie sa dostepne...a wiekszosc te co tutaj sprzedaja to wino o smaku miodowym, piataki albo i nawet jeszcze wiecej wody. No to postanowilem zrobic sam.
Czytam sobie ten forum i inne na ten temat...jest duzo do przyjecia....ale przecie
rz to chyba nie takie trudne co? Wiec potrzebuje troche kierunku, i mniej wiecej "co, jak i kiedy".
Mam:
- 23L gasior
- 33L gasior
- drozdze Zamojskie (z Polski)
- miod wielokwiatowy prosto od pszczelarza (tylko taki jest tutaj w mojej okolicy)
Miodu nie bede sycil.
Ano o taki mam plan, chcialbym mniej wiecej wiedziec czy ide w dobrym kierunku:
1. Zrobic matke drozdzowa (zalezy co pisze na opakowaniu, jesli trzeba czekac pare dni to tak bedzie)
- ile tych drozdzy potrzeba?
2. Wlac 7L miodu i 14L wody do duzego 33L gasiora
- jesli bym chcial dodac soku z czarnej pozeczki...to czy 1L wystarczy zamiast wody?
3. Dodac matke drozdzowa, pozywke i kwas cytrynowy
- ile tego kwasku jest potrzebne, czy moze nawet wogole nie?
4. Poczekac az fermentacja burzliwa dojdzie do konca
- jak to dokladnie bede wiedzial? Przestanie sie pianic.....i to wsyztko?
5. Przelac do mniejszego 23L gasiora tak zeby bylo jakies 10cm wolnego miejsca.
- czy tutaj moze dodac owoce Jalowca. Jesli tak to ile...i czy sie tym wogole bawic jak na pierwszy raz robienia miodu?
6. Czekac
- jak dlugo mniej wiecej bede czekal zanim mozna butelkowac lub pic?
Dziekuje za odpowiedzi.